اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز:

روزانه بیش از 200 هزار خودرو در اتوبان کرج - تهران تردد می‌کند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: به طور میانگین روزانه بیش از 200 هزار خودرو در اتوبان کرج - تهران تردد می‌کنند.

روزانه بیش از 200 هزار خودرو در اتوبان کرج - تهران تردد می‌کند

محمدجواد عطرچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز از نظر موقعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از راه‌های مواصلاتی مهم برون شهری جزو استان‌هایی است که از موقعیت ممتازی بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: استان البرز به دلیل همجواری با پایتخت و استان تهران و همچنین اتصال به استان‌های شمالی و غربی کشور از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و چند آزادراه، اتوبان و جاده مهم کشور تهران را از طریق استان البرز به دیگر استان‌های کشور متصل می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز ادامه داد: به عنوان نمونه اتوبان تهران - کرج و همچنین جاده چالوس جزو پرترددترین و مهمترین راه‌های برون شهری کشور به شمار می‌آیند که در کنار قابلیت‌های گردشگری، از موقعیت حساسی برای انتقال مسافر و کالا برخوردار هستند.

*تردد بیش از یک میلیون و 400 هزار خودرو در اتوبان تهران - کرج تنها در یک هفته

عطرچیان در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین آمار تردد از محورهای اصلی استان البرز اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای موجود تنها در هفت روز گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار خودرو در آزادراه تهران - کرج تردد کرده که به طور میانگین روزانه بیش از 200 هزار خودرو از این مسیر عبور کرده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های مهم استان البرز و حتی کشور جاده چالوس است که طی هفت روز گذشته و در شرایطی که فصل مسافرت نیست و اکثر مردم درگیر امتحانات آخر سال فرزندان خود هستند، بیش از 196 هزار خودرو از جاده چالوس عبور کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز بیان داشت: آزادراه تهران - قزوین نیز از جمله پرترددترین راه‌های مواصلاتی کشور به شمار می‌آید که در این مدت شاهد تردد بیش از 569 هزار خودرو بوده است.

عطرچیان در پاسخ به این پرسش که برای عبور و مرور مسافران و خودروهای مربوط به حوزه حمل و نقل کالا چه تمهیداتی در استان البرز اندیشیده شده است؟ گفت: باید بپذیریم که استان البرز با داشتن 4 محور مواصلاتی اصلی و همجواری با تهران و اینکه پایتخت را به استان‌های شمالی، شمال‌غربی و غربی کشور متصل می‌کند، موقعیت ممتازی دارد.

وی گفت: برای اینکه مسافران و خودروها در زمان تردد در این راه‌ها دچار مشکل نشوند، طرح‌های متعددی از سوی دستگاه‌های مربوطه در دست اجرا بوده که یکی از آن‌ها تعریض آزادراه تهران - کرج و ایمن سازی جاده چالوس است.

عطرچیان در پایان اظهار داشت: خوشبختانه محورهای مواصلاتی اصلی استان البرز از نظر ایمنی و کیفیت مطلوب بوده و تلاش‌های خوبی نیز در جهت ارتقای کمی و کیفی جاده‌های برون شهری استان صورت گرفته و ادامه دارد.

انتهای پیام/2302/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول