اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه اسلام‌آباد غرب:

امام محمدباقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی بود

امام‌ جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: امام محمدباقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی در زمانه خود بودند و شایسته است جوانان ما با مراجعه به احادیث و روایات این امام بزرگوار، بیشتر با شأن و مقام ایشان آشنا شوند.

امام محمدباقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی بود

حجت‌الاسلام شجاع‌الدین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به اینکه بهترین سرمشق و الگو در زندگی، اهل‌بیت هستند به مناسبت سال‌روز ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: شایسته است جوانان ما با مراجعه به احادیث و روایات این امام بزرگوار، بیشتر با شأن و مقام ایشان آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه محمد نام و باقر لقب این امام بزرگوار است در مورد مقام علمی ایشان گفت: امام محمد باقر(ع) شکافنده علوم زمان خود بودند به گونه‌ای که بسیاری از دشمنان به علم و آگاهی این امام بزرگوار اعتراف می‌کردند و ایشان انقلابی فرهنگی در زمان خود ایجاد کرده بود.

وی در مورد ساده‌زیستی امام محمد باقر (ع) گفت: با وجود مقام و رتبه‌ای بالا، امام باقر(ع) بیشتر روز را به کار کردن بر سر مزارع در زیر نور آفتاب می‌پرداخت و این کار را در پیش‌ گرفتن راه و رسم رسول خدا(ص) و محتاج نشدن به خلق می‌دانست.

به گفته امام‌ جمعه اسلام‌آباد غرب، این امام بزرگوار علاوه بر فراگیری علوم و معلومات زمانه جوانان را به تدریس و نشر آنچه که فراگرفته بودند ترغیب می‌کرد و علم را وسیله‌ای برای بیداری اذهان معرفی می‌کرد.

ابطحی با تاکید بر اینکه الگو گرفتن از اهل‌بیت پشیمانی نخواهد داشت افزود: تقوا و نورانیتی که در کلام و روایات اهل‌بیت وجود دارد، موجب هدایت جوانان ما به راهی بدون پشیمانی و اندوه خواهد شد.

انتهای پیام/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول