اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرسش و پاسخ دانشجویی در کاشان

باقری‌لنکرانی: جریان‌سازی مشایی به ضرر منافع ملی تمام شد

کاندیدای جبهه پایداری گفت: برخی اقداماتی که مشایی انجام داد و در حاشیه دولت جریان‌سازی کرد به ضرر منافع ملی ما تمام شد.

باقری‌لنکرانی: جریان‌سازی مشایی به ضرر منافع ملی تمام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کامران باقری‌‌لنکرانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: از آمدن رفسنجانی از این جهت خوشحالم که ایشان خود شخصا به میدان آمد که به شفافیت انتخابات کمک می‌کند اما از جهت دیگر احساس بدی دارم و با شناختی که از جامعه دارم آرای منفی ایشان در کشور بالا است و یقین دارم رأی نمی‌آورد.   

وی افزود: آرای منفی رفسنجانی به این معنی نیست که در کشور طرفدار نداشته باشد بلکه مخالفان جدی که یک اکثریت مهمی را در کشور تشکیل می‌دهند دارد و از این جهت ناراحت می‌شوم و دلم نمی‌خواهد هاشمی رفسنجانی 79 ساله در این سن جایگاهی را که مقام معظم رهبری به عنوان مشاور خود و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعریف کرده و جایگاه محفوظی است رها کرده و وارد صحنه انتخابات شود.  

لنکرانی حضور شفاف هاشمی رفسنجانی در انتخابات را قابل تقدیر دانست و افزود: اما این حضور شفاف نتیجه معکوسی می‌تواند داشته باشد و من بعید می‌دانم کشور جوان و پویای ایران رئیس جمهور 79 ساله‌ای را انتخاب کند.

مشایی چه تائید شود و چه تائید نشود افکارش را در مدیریت کشور نمی‌پسندم

باقری‌ لنکرانی در مورد صلاحیت و عدم صلاحیت مشایی نیز گفت: تائید و عدم تائید ایشان در حیطه اختیارات  من نیست، برخی معتقدند تأیید می‌شود و برخی معتقدند تائید نمی‌شود، در هر دو صورت، افکار ایشان را در مدیریت کشور نمی‌پسندم و قبول ندارم.

وی با انتقاد از برخی اقداماتی که مشایی در حاشیه دولت انجام داد و موجب ضرر منافع ملی ما شد ابراز داشت: به عنوان نمونه درست در اوج جنبش بیداری اسلامی که این جنبش به صراحت اعلام کرد ما از ایران اسلامی الگو گرفتیم و الهام‌بخشی ایران اسلامی را قبول داشتند مشایی اعلام می‌کند ما طرف‌دار مکتب ایرانی هستیم.

لنکرانی خاطرنشان کرد: اعلام طرفداری از مکتب ایرانی در اوج بیداری اسلامی، دقیقا تکمیل جورچین دشمن جمهوری اسلامی بود تا استکبار مدعی شود این‌ها بی‌جهت از اسلام دم می‌زنند و در واقع به دنبال منافع و اقتدارشان در منطقه هستند.

کاندیدای جبهه پایداری گفت: ما معرفت اسلامی را با هیچ چیز مبادله نمی‌کنیم، تاریخ ایران نشان داده از وقتی ایرانیان با اسلام گره خوردند و همواره مدافع مکتب اسلام بودند با چه رشد و تعالی روبرو شدند.

برخی تلاش می کنند با دوگانه‌های تقلبی این انتخابات را پیش ببرند

باقری‌ لنکرانی انتخابات سال 92 را پیچیده‌تر از انتخابات گذشته دانست و با چند قطبی خواندن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات گذشته قطب‌بندی‌های کاذبی بود اما امروز در قطب‌بندی‌های متعدد انتخابات، شناخت شعار درست کدام قطب‌بندی، مهم است.

وی افزود: در این انتخابات شفافیت برای روشنگری و توجه به ریشه‌ها و مبانی در قطب‌بندی‌های سیاسی که اهمیت و ارزش آن از خیلی انتخابات گذشته بیشتر است هنوز شکل نگرفته و فضا، فضای شفافی نیست.

لنکرانی ثبت‌نام برخی از شخصیت‌ها، از جمله هاشمی رفسنجانی را که شخصا وارد میدان شده اند مثبت خواند و گفت: اما آفتی که در کنار این افراد ممکن است رخ بدهد این است که برخی‌ها تلاش می‌کنند با دوگانه‌های تقلبی این انتخابات را پیش ببرند.

وی افزود: در انتخابات پیش رو برای انتخاب فرد اصلح با معیارهای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در بین نگاه‌های مختلف، وظیفه رأی‌دهندگان را تا حدودی نسبت به گذشته پیچیده‌تر کرده است.

برطرف شدن مشکلات اقتصادی با تعامل خارجی تفکر غلطی است

باقری‌ لنکرانی با اشاره به سیاست دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی بیان داشت: اگر خیال کنیم مشکلات اقتصادی کشور را صرفا با تعامل با خارجی‌ها برطرف می‌کنیم تفکر غلطی است.

وی با تأکید بر توجه بر سه موضوع مهم در سیاست خارجی کشور عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مشکلات اقتصادی ما را برطرف کند تعامل با دنیا است، اما اگر تنها راه حل مشکلات کشور را تعامل با دنیا بدانیم، غفلت از ظرفیت درونی کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید نخستین گام برای حل مشکلات اقتصادی کشور توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور باشد تأکید کرد: جهان تنها منحصر به آمریکا شمالی و اروپای غربی نیست قطب‌های دیگری در دنیا شکل گرفته که 50 درصد آن قطب‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی در قاره آسیا است و امروز آمریکای شمالی و اروپایی غربی به لحاظ توسعه اقتصادی در ضعیف‌ترین موقعیت تاریخی خودشان طی پنج قرن گذشته قرار دارند.

باقری لنکرانی همچنین مذاکره با طرف مقابل در صورت احترام متقابل در سیاست خارجی را یادآور شد و افزود: اما اگر نگاه طرف مقابل به ما نگاه ارباب و رعیتی و زورگویی باشد این نوع نگاه را مذاکره نمی‌نامند آن را کرنش و پسرفت می‌‌خوانند.

وی افزود: ما در شرایطی می‌توانیم با آمریکا تعامل داشته باشیم که آمریکایی‌ها از دشمنی خود با ملت ایران دست بردارند و نشان دهند واقعا دست دوستی به سوی ملت ایران دراز کرده‌اند.

به گفته وی در حال حاضر رفتارهای آمریکا خصمانه است و آشکارا با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کند لذا زمانی شرایط تغییر خواهد کرد که آمریکا از دشمنی خود دست بردارد.

دولت یازدهم باید در برابر حداقل‌های معیشتی پنج دهک اول جامعه جوابگو باشد

کاندیدای جبهه پایداری توجه به اقشار ضعیف جامعه به ویژه پنج دهک اول جامعه را یکی از وظایف مهم دولت یازدهم در عرصه اقتصاد داخلی کشور دانست و گفت: هر کس مسئولیت دولت یازدهم را بر عهده می‌گیرد باید در برابر حداقل‌های معیشتی این گروه جوابگو باشد.

وی افزود: حداقل کاری که دولت یازدهم باید به فوریت انجام دهد این است که نباید بگذارد قشر کم درآمد جامعه درگیر معیشت خود باشند.

باقری لنکرانی، تحول در نظام بانکی کشور، از بین بردن زمینه‌های فساد در دستگاه‌های دولتی و ارتباط دولت در امور نقدینگی و مدیریت مالی خود را از جمله اقدامات اساسی برای حل مشکل اقتصادی کشور برشمرد.

کاندیدای جبهه پایداری از فرهنگ به عنوان یکی از موضوعات مهم کشور نام برد و گفت: مشکلات اقتصادی کشور در اصل ریشه در مشکلات فرهنگی دارد.

وی افزود: برای تعریف جهت‌گیری‌های اقتصادی کشور، توسعه مطلوب در توجه موضوعات فرهنگی و ارزشی است، علم اقتصاد ضرب دو عدد و جمع آن نیست، ارزش‌ها در مسائل اقتصادی حرف اصلی را می‌زنند و رویکرد اقتصادی رویکردهای ارزشی فرهنگی هستند.  

باقری لنکرانی متذکر شد: یکی از معضلات 24 سال گذشته ما که به طور مکرر مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده این است که نگاه ما به عرصه اقتصادی یک نگاه گسسته از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است ضمن اینکه رفتارهای اقتصادی در فرهنگ ما نیز تأثیرگذار است.

استفاده از مدیران استانی در کابینه دولت یازدهم

باقری‌ لنکرانی، گسسته‌تر شدن حلقه مدیریتی را یکی از برنامه‌های دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: با گسسته‌تر شدن حلقه مدیریتی دولت یازدهم مدیران خارج از این حلقه نیز امکان حضور در سطح کلان کشور را به دست می‌آورند.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب دولت نهم این بود که به همه میدان داد چون قبل از آن مسئولیت‌ها بین یک تعداد مشخص توزیع می‌شد.

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به اینکه ما در دولت یازدهم بنا داریم، این جمع را گسترده‌تر کنیم ابراز داشت: برای گسترده‌تر شدن این جمع نگاه‌مان به استان‌ها بیشتر می‌شود چون معتقدیم مدیران استانی باید حضور جدی‌تر در کابینه یازدهم داشته باشند.

وی افزود: همه کشور صرفا تهران نیست و ما نخبگان زیادی در استان‌های کشور داریم که این‌ها می‌توانند در مدیریت کلان کشور مؤثر باشند. 

انتهای پیام/63009/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول