اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هدیه یک مازندرانی به احمدی‌نژاد

استاندار مازندران عرق بهار نارنج را داروی مناسبی برای بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و اذعان داشت: در دور چهارم سفر هیئت دولت فردی برای دیدن رئیس‌جمهور آمد و شیشه کوچکی از عرق بهار نارنج را به احمدی‌نژاد هدیه کرد.

هدیه یک مازندرانی به احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دومین همایش ملی بهار نارنج و فضای سبز شهری با حضور استاندار و نمایندگان شهر ساری در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه ساری برگزار شد.

دبیر علمی دومین همایش ملی بهار نارنج و فضای سبز شهری با بیان اینکه این همایش به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری و با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد، اظهار داشت: 317 مقاله به همایش ملی بهار نارنج و فضای سبز شهری ارسال شد که پس از بررسی در کمیته علمی، 105 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستری پذیرفته شد.

حمید امیرنژاد ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند گامی برای ارتقای سطح سلامت و زیباسازی محیط زیست برای شهروندان و هموطنان باشد.

وی اعلام کرد: نخستین فراخوان همایش بهار نارنج برای ارسال چکیده مقالات تا 15 اسفند 91 برنامه‌ریزی شده که با استقبال فراوان پژوهشگران و دانشجویان، مهلت ارسال مقالات تا 15 فروردین 92 تمدید شد.

این مسئول هدف از برگزاری این همایش در استان مازندران را شناساندن فواید و خواص دارویی و درمانی گیاهان به ویژه عرق بهار نارنج و استفاده از این درخت در زیباسازی منظر و شناسایی تأثیرگذاری آن در تعادل اکولوژیکی محیط زیست دانست.

وی با اعلام اینکه از مقالات رسیده 105 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت، گفت: 14 سخنران برای این همایش در نظر گرفته شده و 91 مقاله به صورت پوستر قابل ارائه است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری ساری نیز در ادامه عرق‌گیری بهار نارنج در مازندران را دارای قدمتی چند ساله دانست و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری با هدف جلوگیری از فراموش شدن این سنت و تغییر نگاه بعضی از مردم نسبت به درختان از سه سال پیش تصمیم گرفت تا فعالیتی چندمنظوره را با برپایی جشنواره عرق‌گیری بهار نارنج شروع کند.

علیرضا حمیدی اظهار داشت: جشنواره بهار نارنج در کشور با نام استان مازندران به ثبت ملی رسید.

استاندار مازندران نیز در این همایش به توسعه کشت نهال نارنج در باغات مازندران تاکید کرد و گفت: جشنواره عرق‌گیری بهار نارنج گامی برای جذب توریسم به مازندران باشد.

سید‌علی‌اکبر طاهایی به افزایش آگاهی مردم نسبت به خواص دارویی عرق بهار نارنج اشاره کرد و ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده عطر بهار نارنج برای سلامت روانی موثر است و بنا به تحقیق یکی از حقوقدانان کشور در زمان شکوفا شدن درختان نارنج شاهد کاهش پرونده‌های دعوا و درگیری در مراجع قضایی هستیم.

وی با اشاره به رونق باغداری و کشاورزی در مازندران، تصریح کرد: مازندران دارای اقلیم خاصی است که کشت نهال نارنج می‌تواند در این استان به درستی توسعه یابد.

طاهایی افزود: با توجه به فراوانی باغ نارنج از شرق تا غرب استان، برگزاری این جشنواره به منظور افزایش آگاهی مردم با خواص درمانی این درخت بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بنا به اهمیتی که رشته باغبانی در استان مازندران دارد به عنوان یکی از رشته تخصصی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تدریس می‌شود.

این مسئول درخت نارنج را در مقابل سرمای زمستان مقاوم دانست و یادآور شد: باید با افزایش سطح آگاهی از درخت‌های نارنج در مازندران صیانت شود و این رویکرد به نسل‌های بعدی نیز انتقال یابد.

طاهایی با اشاره به اینکه دانشجویان ظرفیت‌های خوبی برای ترویج فضای سبز و باغداری به ویژه توسعه نهال نارنج در مازندران هستند، بیان داشت: اساتید به دانشجویان کمک کنند تا انگیزه کارآفرینی در آنان زیاد شود.

نماینده دولت در مازندران عرق بهار نارنج را داروی مناسبی برای بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و اذعان داشت: در دور چهارم سفر هیئت دولت فردی برای دیدن رئیس‌جمهور آمد و شیشه کوچکی از عرق بهار نارنج را به احمدی‌نژاد هدیه کرد.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول