اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا خبر داد

کشت برنج در 9600 هکتار از شالیزارهای نکا

مدیر جهادکشاورزی نکا از آغاز کشت برنج در 9 هزار و 615 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت برنج در 9600 هکتار از شالیزارهای نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار داشت: آماده‌سازی زمین و خزانه‌گیری‌ها در شهرستان انجام شده و فصل کشت و کار برنج در شرق مازندران نیز عملیاتی شده است.

وی افزود: نخستین بذرپاشی و خزانه‌گیری رقم طارم در اراضی روستاهای کلت و اطرب انجام شد.

سلیمی ادامه داد: از مجموع اراضی زیر کشت برنج، 5 هزار و 615 هکتار اختصاص به ارقام محلی و 4 هزار هکتار اختصاص به ارقام پرمحصول دارد.

سلیمی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کشت برنج در نکا به صورت سنتی است، خاطرنشان کرد: مکانیزه برنج در استان مازندران چند سالی است که در برنامه کاری مسئولان جهادکشاورزی مازندران قرار گرفت و مسئولان و دست‌اندرکاران در تلاش هستند که هر ساله با افزایش سطح زیر کشت برنج به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها هزینه کاشت این محصول را کاهش دهند که در همین راستا حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی نیز به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نکا افزود: تاکنون 8 هزار و 980 تن بذر گواهی شده رقم شیرودی و فجر توزیع شده است.

وی با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی و برنج در این شهرستان اضافه کرد: بیمه محصولات راهی مهم برای کاهش نگرانی‌های کشاورزان است و بیمه برنج در مزارع شالیزاری نکا نیز در سطح 3 هزار و 500 هکتار انجام شد.

این مسئول گفت: کشت مجدد برنج نیز در شالیزارهای نکا از رونق فراوانی برخوردار است و بعد از برداشت برنج در مرحله اول کشت برنج در یک هزار هکتار از مزارع برنج به صورت رتون انجام می‌شود.

سلیمی با اشاره به سخنان استاندار مازندران در آیین آغاز به‌کار کشت برنج در این استان یادآور شد: استفاده از بذرهای پرمحصول در کشت برنج برای برنج‌کاران از جمله تاکیدات استاندار مازندران بوده که می‌تواند در این رابطه ارقام محلی در کشت دوم و سوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از نظر کارشناسان فن در تولید برنج بسیار موثر است که امیدواریم کشاورزان در این رابطه به توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و امسال شاهد تولید برنج بیشتری در این منطقه باشیم.

سلیم گفت: سال گذشته 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان نکا به کشت برنج اختصاص داشت که از این مساحت، 55 هزار تن شلتوک تولید شد.

انتهای پیام/86002 /ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول