اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

اجرای طرح ویزیت رایگان در درمانگاه‌های صلح گیلان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از اجرای طرح ویزیت رایگان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر در درمانگاه‌های صلح این جمعیت در استان خبر داد.

اجرای طرح ویزیت رایگان در درمانگاه‌های صلح گیلان

محمدحسن یزدان‌پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به عملکرد گروه‌های امدادرسانی به ویژه در تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: گیلان با داشتن طبیعتی سبز و برخوردار از امکانات جغرافیایی مطلوب همواره پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران در مواقع تعطیل از سال است.

وی افزود: نوروز امسال جمعیت هلال احمر برای ایجاد آرامش خاطر مسافران و هموطنان علاوه بر اجرای طرح امداد و نجات، با هدف آرامش بیشتر برای خانواده‌ها به ویژه بانوان در حوادث احتمالی، پنج پست سیار نوروزی از تیم‌های بانوان نجات‌گر در محورهای مواصلاتی استان را مستقر کرد.

این مسئول ادامه داد: در این پست‌ها بانوان نجات‌گر آموزش دیده در حوادث به عنوان راننده آمبولانس، تکنسین و امدادگر به صورت روزانه در محورهای مشخص، خدمات امدادی خود را ارائه می‌کردند.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تیم‌های امدادی خواهران در نوروز، اذعان کرد: این امر برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرا شده است.

یزدان‌پناهی با اشاره به فعالیت افراد در سه حوزه جوانان، امداد و نجات و داوطلبان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی ارزشی و انسانی است که برای حفظ حرمت و کرامت انسانی فارغ از تقسیمات سیاسی و جغرافیایی در خدمت به اقشار مختلف مردم به هنگام نیازمندی‌های آنها شکل گرفته است.

وی، عملیات امدادرسانی و نجات را نخستین اولویت جمعیت هلال احمر در سطح بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: آموزش نیروها و آشنا کردن آنها در لایه‌های اجتماع یک ضرورت کاری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد: در این نهاد افراد با به خطر انداختن جان و هستی خود برای نجات انسان در هر نقطه‌ای از جغرافیای عالم تلاش می‌کنند و نسبت به بهبود اوضاع جسمانی و روحی آسیب دیدگان از هر طبقه و گروهی اهتمام می‌ورزند.

این مسئول، با بیان اینکه ایجاد صلح، نماد نوع دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز است، گفت: جمعیت هلال احمر نیز پیام‌آور این الگوی ارزشمند در عرصه بین‌المللی و گویای حق با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز برای مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالی در جامعه است.

به گفته وی، این افراد اعضای جامعه را در برابر رخدادها مصونیت می‌بخشند و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم می‌آورند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان برخی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده و قابل اجرا در هفته هلال احمر را برشمرد و برگزاری نمایشگاه عکس امدادی، اعزام کاروان سلامت به دیگر شهرستان‌ها را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی پیاده‌روی خانوادگی، اجرای پروژه‌های داوطلبی، اجرای کارگاه‌های آموزشی مشاوره برای زوج‌های جوان و... را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

یزدان‌پناهی خاطرنشان کرد: در هفته گرامیداشت هلال احمر طرح ویزیت رایگان در درمانگاه‌های صلح گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول