اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

مانور زلزله در دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد

مانور زلزله توسط کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد.

مانور زلزله در دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با شکل‌گیری زندگی بشری خطرات نیز در کنار آن ایجاد شدند و بشر در تمام لحظه‌ها برای رهایی از خطرات به دنبال راه حل‌های مختلف بوده است و در بین این خطرات و بلایای طبیعی زلزله از جمله بلایایی است که مکان یا زمان خاصی را نمی‌شناسد.

تنها راه حلی که می‌توان از خطرات این بلای طبیعی در امان ماند راه‌های کاهش آسیب آن است که در این راستا تمام نهاد‌ها و ادارات در راستای پیشگیری  وآمادگی در هنگام رخ دادن زلزله برنامه‌ریزی می‌کنند تا هنگام حادثه با آمادگی قبلی بتوانند حادثه و اتفاقات را مدیریت کنند.

در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اداراتی چون هلال احمر، شهرداری، آبفا، مخابرات، بسیج، جهاد کشاورزی و همچنین بانوان دانشجو اقدام به برگزاری مانور زلزله کرده است که در این مانور تمام گروه‌های دخیل در حادثه آمادگی کامل خود را در هنگام بروز حادثه به نمایش گذاشتند.

این مانور با همکاری دبیرخانه بحران دانشگاه علوم پزشکی استان همدان صورت گرفت که با شرکت چندین دستگاه اتوبوس، آمبولانس، اکیپ درمانی برای تریاژ و انتقال مصدومان به مراکز درمانی و همچنین راه‌اندازی بیمارستان صحرایی انجام شد.

مسئول امداد و نجات شهرستان همدان در خصوص این مانور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از برگزاری این چنین مانور‌هایی ایجاد آمادگی در برابر زلزله و ایجاد یک پایلوت سراسری است.

سجاد پورعرب ادامه داد: از دیگر اهداف این مانور آمادگی بیشتر امدادگران و محک زدن نیرو‌ها و تمهید و تبلیغاتی برای دانشجویان علاقمند است.

وی خاطرنشان کرد: مانور زلزله نیرو‌ها را هر چه بهتر آماده می‌کند تا در هنگام بروز حادثه عکس‌العمل به موقع خودشان را نشان بدهند تا مشکلی در واقعیت پیش نیاید.

کارشناس مسئول بهداشت محیط استان همدان نیز در ادامه برگزاری این مانور اظهار داشت: از جمله اقدامات مرکز بهداشت محیط استان در این مانور نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی، گندزدایی و ارائه تجهیزات انفرادی و گروهی است.

علیرضا ظفرمیرمحمدی تصریح کرد: هدف از شرکت نیروها در این مانور آمادگی برای احداث اردوگاه در برابر زلزله و اقدامات لازم در فاصله زمانی کوتاه است.

وی ادامه داد: بعد از ارزیابی محیط کارهایی چون ایجاد اردوگاه موقت، ارزیابی مواد غذایی، ارائه خدمات بهداشتی، جستجو و نجات مصدومان، تأمین مواد غذایی و آب سالم به همراه حمام و سرویس بهداشتی سیار از دیگر عملیات‌های نیرو‌های بهداشت محیط در هنگام بروز حادثه است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط استان در پایان سخنانش گفت: همیشه باید احتمالات و بروز حادثه را پیش‌بینی کنیم تا در زمان بروز حادثه بتوانیم اقدامات به موقع و مناسبی را انجام دهیم.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول