اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام:

حریم‌ها در کرسی‌های آزاداندیشی شکسته نشود

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام گفت: در کرسی‌های آزاداندیشی باید خطوط قرمز رعایت شود و حرمت‌شکنی در آن‌ها صورت نگیرد.

حریم‌ها در کرسی‌های آزاداندیشی شکسته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، باقر کارگر صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه پیام‌نور چرام با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی»، حماسه سیاسی را ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری دانست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای نامگذاری این سال در خصوص انتخابات فرمودند که «انتظار می‌رود حضور حداکثری توأم با هیجان، نشاط و انگیزه مشاهده شود»، اظهار داشت: حضور حداکثری و استقبال پرشور از انتخابات می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کشورهای غربی در تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی بسیار مؤثر باشد چراکه اگر غرب متوجه شود که کشور ایران در درون خود استقلال دارد در تصمیمات خود تجدید نظر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام ادامه داد: در کنار انتخابات حماسه سیاسی اشاره بر بیداری اسلامی دارد که نیاز به هدایت و رهبری و مدیریت داشته تا بتواند جز چشم‌اندازهایی باشد که در حماسه سیاسی در نظر گرفته شده است.

این مسئول در کنار بیداری اسلامی انرژی هسته‌ای را نام برد و خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند جز محورهای سیاسی سال 92 باشد چراکه انرژی هسته‌ای به نظر ما در یک مقطع بسیار حساس قرار دارد.

کارگر با اشاره به اینکه کشور ایران دارای استعدادهای خدادادی بسیاری است، این استعدادها را نیازمند هدایت و مدیریت دانست و خواستار به مرحله عمل رساندن این استعدادها شد.

وی در ادامه سخنان خود دانشگاه را محل تضارب آرا ذکر کرد و گفت: دانشگاه جایی است که در آن اندیشه‌ها مطرح می‌شود و نتایج حاصل از این اندیشه‌ها به نقد جامعه می‌رسد.

این مسئول در خصوص برگزاری کرسی آزاد اندیشی نیز متذکر شد: در زمینه قدمت و پیشینه کرسی‌ها این مباحث سابقه‌ای به اندازه تاریخ دین اسلام دارد چراکه ائمه بزرگوار در سراسر زندگی خود به مناظره، گفت‌وگو و بحث می‌پرداختند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام عنوان کرد: امروزه با توجه به ضرورت ارتباط با جهان کنونی و با توجه به نیازهای روحی و معنوی بشر، مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تأکید داشته تا زمینه رشد مادی و معنوی جامعه اسلامی فراهم شود.

وی کرسی‌های آزاد اندیشه را فرصتی برای اندیشیدن فارغ از جمود فکر برشمرد و حاکمیت روح آزاداندیشی را مهم‌ترین شاخصه کرسی آزاداندیشی عنوان کرد.

کارگر تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی نقش مؤثری در توسعه علمی و نشاط‌ بخشی فرهنگی و سیاسی به دانشجو، دانشگاه و جامعه خواهند داشت.

این مسئول با یادآوری این مطلب که کرسی‌ها از نظر بهره‌رسانی برخی، دارای اهداف بلند مدت بوده و برخی دارای اهداف کوتاه‌مدت هستند، متذکر شد: در کرسی‌هایی با اهداف بلندمدت هدفی پیگیری می‌شود که دانشگاه پیگیری می‌کند یعنی آموزش کادری که آینده کشور به دست آن‌ها است.

وی دو مورد را در کرسی‌ها لازم به رعایت دانست، یکی اینکه به مقدسات توهین نشود و دیگری هم حفظ حقوق مردم در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور چرام یادآور شد: دو گروه مخالف و موافق در یک کرسی اهل مذاکره و دارای معلومات باشند، آمادگی پاسخ‌گویی به سئوالات کارشناسان را داشته باشند، از موضوع خارج نشده و اصول اخلاقی را رعایت کنند.

انتهای پیام/82002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول