اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر تاکید کرد

تفهیم مفاهیم آیات قرآن به نونهالان

امام جمعه کاشمر با اشاره به تفهیم مفاهیم آیات قرآن به نونهالان گفت: در تمام موضوعات زندگی جملاتی از قرآن کریم داریم که می‏تواند تابلوی زندگی ما شود.

تفهیم مفاهیم آیات قرآن به نونهالان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدقاسم یعقوبی صبح امروز در همایش دو روزه سفیران نور ویژه مربیان مهدهای قرآنی و کتابداران کتابخانه‎های آستان قدس رضوی در زیارتگاه شهید مدرس کاشمر با اشاره به اهمیت فعالیت‎های فرهنگی، خطاب به مربیان اظهار داشت: قرآن دارای سطوح مختلفی است که سطح اول و دوم آن، قرائت و فهمیدن است اما شما از این مراحل عبور کرده و باید در مرحله سوم آن کار کنید که عبارت است از عمل کردن به آیات قرآنی.

وی افزود: لازم است آیات کوچک قرآن که یک پیام اجرایی و عملی دارد را انتخاب و به افراد مختلف جامعه آموزش دهیم تا این احساس به وجود آید که مفاهیم قرآنی در زندگی ما حضور دارند و این گونه نیست که مفاهیم قرآنی یک سری موضوعات فرضی و خیالی باشد و ارتباطی با زندگی واقعی ما نداشته باشد، بلکه ما می‏خواهیم زندگی کردن با قرآن را تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام موضوعات زندگی جملاتی از قرآن کریم داریم که می‏تواند تابلوی زندگی ما شود و به ویژه برای نونهالان که تأثیرپذیری بالایی دارند باید این مفاهیم را تزریق کنیم و آموزه‏های قرآنی را با نیت خدایی همراه کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی قرآن می‎فرماید به والدین خود احسان و نیکی کنید، باید به نونهالان آموزش دهیم که چون خدا دستور داده است باید به والدین نیکی کرد.

گفتنی است در این همایش دو روزه کارگاه آموزشی روش‎های نوین تدریس قرآن همراه با نشست تخصصی با کارشناسان اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی برای مربیان مهدهای قرآنی و نیز کارگاه آموزشی مدیریت تغییر در کتابخانه‎ها همراه با نشست تخصصی با کارشناسان و مسئولان کتابخانه‏های وابسته به آستان قدس رضوی برای کتابداران به مدت سه جلسه برگزار شد.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول