اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

انصراف طلبه ورزشکار از مسابقات جهانی کاراته به دلیل مشکلات مالی

یک طلبه ورزشکار عضو تیم ملی کاراته، به دلیل عدم حمایت مسئولان ذی‌ربط و مشکلات مالی از شرکت در مسابقات جهانی انصراف داد.

انصراف طلبه ورزشکار از مسابقات جهانی کاراته به دلیل مشکلات مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، بارها شاهد این مسئله بوده و هستیم که استعدادهای ناب و درخشان کشور که تنها با کمی حمایت و دلگرمی از جانب مسئولان موجب افتخار و سربلندی ایران اسلامی شده و پرچم این کشور را سرافرازانه در جهان برافراشته می‌کنند، از ورود به میادین مختلف بین‌المللی اجتناب کرده و خستگی تلاش‌های بسیارشان برای رسیدن به این مدارج همچنان به تنشان باقی می‌ماند.

نیازی به داشتن چشم بصیرت نیست که تبعیض در ورزش کشور را ببینیم تنها کافی است کمی با دقت به اطرافمان نگاه کرده و پای حرف‌ها و درددل‌های این استعدادهای ناب که نظیر آنها در شهرهای بزرگ و کوچک کم نیست بنشینیم آن زمان است که تفاوت عقد قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها با آن ورزشکارانی که برای رفتن به مسابقات جهانی مجبور به گرفتن وام می‌شوند را به خوبی احساس می‌کنیم.

خبرنگار فارس این بار پای صحبت‌های طلبه جوانی نشسته است که ورزش را تا عرصه جهانی دنبال کرده و مایه افتخار کشور، شهر و دیارش شده اما در زمان به ثمر رسیدن تلاش‌هایش مورد بی‌عنایتی مسئولان قرار گرفته است.

محمدجواد دست‌داده که به گفته خود سال گذشته با کمک تسهیلات بانکی موفق به شرکت در مسابقات جهانی مالزی شده، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: بعد از دعوت شدن به تیم ملی کاراته در سال گذشته برای شرکت در مسابقات جهانی عازم مالزی شدم و با عنایت پروردگار در آن مسابقات عنوان سوم جهان را کسب کردم.

وی فرامین رهبری و تاکید ایشان به امر ورزش را نقطه عطف خود برای ورود به این عرصه دانست و افزود: رهبری امر به ورزش را امر به معروف‌ها و بهترین‌ها می‌دانند و این مهم از سوی یک طلبه و روحانی می‌تواند به عنوان یک الگو برای جوانان و نسل آینده‌ساز کشور معرفی شود.

این طلبه ورزشکار حوزه علمیه امام علی (ع) لارستان با بیان اینکه الگو شدن ورزش سبب شد تا به فکر فعالیت اقتصادی در این عرصه نباشم، ادامه داد: بنده به عنوان یک مربی ورزشکار طرح شجره صالحین بسیج، به صورت افتخاری ساعاتی از وقت خود را به امر ترویج و آموزش ورزش‌های رزمی به نونهالان و نوجوانان اختصاص داده‌ام.

دست‌داده با بیان اینکه بعد از شرکت در مسابقات جهانی مالزی برای شرکت در چند مسابقه دیگر نیز به تیم ملی دعوت شدم، گفت: با توجه به اینکه در این زمینه از نهاد و ارگان‌های ذی‌ربط حمایت نشده و همچنین برای گرفتن وام نیز با مشکل روبه‌رو بودم مجبور به کناره‌گیری از شرکت در این مسابقات که مهم‌ترین آن در کشور آمریکا بود، شدم.

وی با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان حوزه علمیه امام علی (ع) لارستان در تشویق و حضور در مسابقات جهانی مالزی، اذعان داشت: در این زمینه از مسئولان این حوزه علمیه تشکر کرده و امیدوارم که روحیه ورزش‌دوستانه آنان نیز سرمنشا‌ء ترویج و توسعه این امر مهم در سطح جامعه شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول