اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی خبر داد

تداوم اجرای طرح ریحانةالنبی در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی ستاد امر به ‌معروف‌ و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: طرح ریحانةالنبی که در سال‌های گذشته در راستای مسایل مربوط به زنان، حجاب و روابط اجتماعی آنان در سطح استان اجرا می‌شد تداوم می‌یابد.

تداوم اجرای طرح ریحانةالنبی در آذربایجان غربی

احد مهرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به لزوم انجام اقدامات جدی در زمینه ترویج حجاب و مبارزه با بدحجابی، اظهار داشت: در این زمینه در سال‌های گذشته اقدامات جدی از سوی این نهاد صورت گرفته است.

وی به اهمیت حجاب زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب برای زن قانونی فطری است و سرپیچی از این قوانین فطری، زن را از هویت خودش خارج می‌سازد، تا جایی که زن در ظاهر از قید حجاب آزاد می‌شود اما در بند هزاران قید دیگر گرفتار می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه عنوان کرد: مهم‌ترین آثار بی‌حجابی سقوط شخصیت زن و مرد است.

وی احساس پوچی و از دست دادن عزت نفس، بلوغ زودرس، و از بین رفتن صفا و صمیمیت در کانون خانواده، در کنار عقاب اخروی را از آثار سوء بدحجابی در زندگی فردی افراد عنوان کرد.

مهرمند ترویج فحشا و منکرات در جامعه را مهم‌ترین آثار بدحجابی در زندگی اجتماعی عنوان کرد و گفت: با ترویج بدحجابی، به تدریج قداست پیمان زناشویی از بین رفته و بنیان خانواده متزلزل می‌شود و به دنبال آن، انحرافات اخلاقی نظیر اعتیاد، قتل، جنایت و سرقت در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ فاطمی در زمینه عفاف و حجاب، تصریح کرد: لازم است با نشان دادن الگوهای کامل و والایی همچون حضرت فاطمه (س)، و جایگزینی آن با الگوهایی دروغین از زنان بی‌بندوبار غربی، اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی به اجرای طرح «ریحانةالنبی» در سال‌های گذشته از سوی معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری نهادهایی نظیر نیروی انتظامی، به بررسی مسایل مربوط به زنان و روابط اجتماعی آن‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف توسعه کاربردی حجاب در جامعه امروزی و به منظور تبیین اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به فعالیت فرهنگی، جهت نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب میان نوجوانان دختر در سطح استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/61001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول