اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود مرادی:

نیازمند حمایت ویژه مسئولان از داوران کشور هستیم

یک داور پیشکسوت کشورمان گفت: داوران فوتبال ایران باید مورد حمایت ویژه و جدی مسئولان ورزش کشور قرار گیرد تا بتواند به جایگاه اصلی خود در ایران و آسیا دست یابند.

نیازمند حمایت ویژه مسئولان از داوران کشور هستیم

مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: داوری فوتبال ایران در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و ما دارای داوران جوانی هستیم که توانایی اداره بازی‌های مهم و در حضور بیش از یک صد هزار تماشاگر را دارند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اکثر کشورهای آسیایی از چنین توانمندی بی‌بهره هستند و نمی‌توانند داورانی مانند ایران تربیت کنند؛ البته این امر غیر طبیعی نیست زیرا در کشوری که رقابت‌های فوتبال با حداکثر 500 تماشاگر برگزار می‌شود، داوران نمی‌توانند خود را آماده حضور در بازی‌های حساس و جنجالی کنند.

این داور بین‌المللی پیشکسوت کشورمان ادامه داد: با وجود توانمندی‌های بسیاری که در حوزه داوری فوتبال داریم، شاهد هستیم که داوران ما به جایگاه اصلی خود در فوتبال جهان دست نیافته‌اند و در رقابت‌های اصلی و حساس بین‌المللی مانند جام جهانی و المپیک حضور کمرنگی دارند.

مرادی تاکید کرد: داوران ما توانایی‌های بسیاری دارند، اما حمایت لازم از آنها صورت نمی‌گیرد. این حمایت باید از سوی مسئولان ورزشی، ورزشکاران و حتی تماشاگران باشند، چراکه داوران ایرانی سرمایه‌های اصلی فوتبال کشورمان هستند.

* عملکرد داوران لیگ برتر مطلوب بوده است

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد داوران در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشورمان را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: به طور کلی کار داوران مطلوب بوده و آنها بازی‌های بسیار حساس و مهم را بدون حاشیه و تنش به پایان برده‌اند.

مسعود مرادی که سابقه قضاوت در دیدارهای مهم بین‌المللی از جمله جام کنفدراسیون‌ها در فرانسه دارد، افزود: در این دوره بازی‌های بسیار حساس و مهمی از جمله دربی‌های پایتخت و فینال‌ جام حذفی توسط داور ایرانی قضاوت شده است که در آنها حدود یک صد هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در فینال جام حذفی و یا دیدارهای نیمه‌نهایی این رقابت‌ها که تیم‌های مطرح مانند استقلال، سپاهان و پرسپولیس به همراه هواداران پرشور حضور داشتند، داوران ایرانی بدون تنش و جنجال و بر اساس قانون بازی را مدیریت کرده و خوشبختانه شاهد بودیم که عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفته است.

مرادی تاکید کرد: در صورت حمایت از داوران ایرانی، ما می‌توانیم در تمام رقابت‌های مهم بین‌المللی به ویژه جام جهانی، المپیک و جام ملت‌های آسیا چند داور داشته باشیم و کمیته داوران فیفا و کنفدراسیون آسیا را مجبور کنیم که از کنار توانمندی‌های داوران ایرانی به راحتی عبور نکنند.

وی در پایان اظهار داشت: تحقق این مهم چندان سخت نیست، چراکه داوران ما دانش و تجربه و توانمندی لازم را دارند و تنها باید از آنها به صورت جدی حمایت شود.

انتهای پیام/2302/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول