اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ متکی

از دولت پنجم تا دهم تولید جایگاه خود را پیدا نکرد

وزیر امور خارجه پیشین کشور و کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از دولت‌های پنجم تا دهم تولید جایگاه خود را در کشور نداشت.

از دولت پنجم تا دهم تولید جایگاه خود را پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، منوچهر متکی صبح امروز در جمع اصولگرایان مازندران در مسجد شکوهی حضور یافت و اظهار داشت: مردم، علما و جوانان خطه شمال در صحنه‌های مختلف انقلاب نقش موثری داشتند.

وی به شعار حماسه سیاسی و اقتصادی و تحقق آن در سال جاری اشاره کرد و گفت: نامگذاری هر سال در رصد شرایط داخلی، خارجی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در قالب کلماتی که عصاره‌ای است رهبری به عنوان نقشه راه برای رهروان و مسئولان ترسیم می‌کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه چرا امسال باید حماسه سیاسی صورت گیرد، تصریح کرد: تاکنون مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی حضوری پر شکوه داشتند و اجازه ندادند تا دشمن شاد شوند.

وی ادامه داد: مردم مازندران نیز هر جایی که بحث مطالبات بود به موقع از مسئولان درخواست کردند اما وقتی پای آبروی امام و حرمت رهبری در میان بود مطالبات را فراموش کرده و حماسه‌های پر شکوه می‌آفریدند.

متکی با بیان اینکه حماسه در جایی جلوه‌گر می‌شود که کار با موانع شیطانی، فتنه، سناریوی شیطنت‌آمیز روبه رو باشد، بیان کرد: حماسه برای برداشتن موانع به منظور پیشرفت است.

نماینده دوره اول و هفتم مجلس شورای اسلامی به پیامد انتخابات سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: برخی مسائل رفت تا دستاورد 85 درصدی رای مردم را زیر شعاع  قرار دهد.

متکی حماسه را جنگ نامتقارن دانست و گفت: همه جنگ‌ها افراد، سربازانی را می‌کشند تا خود زنده بمانند  ولی در دوران دفاع مقدس جوانان ما با خدای خود عهد می‌بستند تا به شهادت برسند.

عضو ائتلاف پنجگانه با بیان اینکه حماسه سیاسی دو هدف را دنبال می‌کند، تصریح کرد: خنثی‌سازی انتقامی که دشمن در دل دارد که ملت ایران با مشارکت خود این سد را می‌شکنند و خود شکستنی نیستند.

وی ادامه داد: پیامد دوم روشنفکران و سیاسیون آمریکایی چند سالی این زمزمه را راه انداختند تا سیاست تقابل با ایران را  که تاکنون نتیجه نداد را به تعامل تبدیل کنند.

متکی متذکر شد: حماسه خرداد 92 آمریکا را در خط سیاسی تقابل با ایران به خانه آخر می‌رساند.

وزیر پیشین امور خارجه ایران دموکراسی در ایران را از نعمات انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: در گذشته ملت ایران حاکم بر سرنوشت خود نبودند ولی این انقلاب به مردم هویت داد.

وی  انتخاب و تعیین سرنوشت جامعه را حق مردم دانست و گفت: انتخاب یک وظیفه دینی است اگر انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند لذا رهبر فرمودند میزان رای، ملت است.

متکی به اجرای حماسه اقتصادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شعارهای سال گذشته رهبری عنوان‌های اقتصادی داشت، کسی در امرار معاش تامین نباشد آن طرف دنیا هم با مشکل است. موانع و مشکلات اقتصادی سبب شد تا رهبری در سال جاری شعار حماسه اقتصادی را مورد تاکید قرار دهند.

عضو ائتلاف پنج گانه با اشاره به اینکه در مقایسه عملکرد دولت ها باید نقد منصفانه داشته باشیم، تصریح کرد: کارهای مثبت و منفی هر دولتی را باید ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: در 34 سال گذشته فعالیت‌های عمرانی زیادی انجام شد که باید قدردانی شود ولی برای توسعه کشور کافی نیست و بسیاری از این دست فعالیت‌ها بر زمین مانده است.

متکی به راه‌های دسترسی مازندران اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌های راه‌سازی مازندران بالغ بر 20 سال است که مانده، با توجه به مسافرخیز بودن مازندران در ایام مختلف جای دارد توسعه راه‌سازی این استان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نیست که برای تردد مسافران، کامیونت‌هایی که حامل مواد غذایی هستند و به اقتصاد کشور مرتبط می‌شود در روزهای پر ترافیک قطع شود.

متکی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور رابطه مستقیمی با تولیدات دارد، تصریح کرد: برای توجه به پنج دهک جامعه که قاعدتا خانواده‌های کم درآمد هستند باید به تولید ثروت روی آورد با افزایش درآمد ملی وضعیت خانواده‌ها ارتقا می‌یابد که در این موضوع لازم است تولید کشور مورد حمایت قرار گیرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از دولت پنجم تا دهم تولید در کشور جایگاه خود را پیدا نکرد. بخش کشاورزی، صنعت و خدمات مورد حمایت قرار نگرفتند و کشور بر اساس واردات تامین می‌شد.

متکی بیان کرد: اینکه ایران روی پای خود بایستد، تولید کند و با تولیدات خود اقتصادش را ارتقا دهد تا کنون تعریف درستی از آن نشده است.

وی افزود: ترکیه و ژاپن فرهنگ تولید را برای همیشه در کشور خود نهادینه کردند.

این عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان با تاکید براینکه فرهنگ مصرف‌گرایی باید از جامعه برچیده شود، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش و علوم بهترین و اثرگذارترین وزارتخانه برای ارتقای فرهنگ تولید در کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعتی شدن گامی برای توسعه اقتصادی است، بیان کرد: حدود 15 سال با محدودیت صنعت در مازندران مواجه بودیم، برای حل و فصل این موضوع سازمان عمران مازندران تشکیل شد.

وزیر پیشین امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: سد صنعتی شدن در مازندران شکسته شد ولی تاکنون به تولید توجه نشد.

وی سیستم بانکی در دنیا را حامی تولید عنوان کرد و ادامه داد: بانک‌ها در کشور ما قد می‌کشند که این نشانه بیمار بودن سیستم بانکی است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از کشاورزان به عنوان تامین‌کننده مواد غذایی باید حمایت شود، تصریح کرد: واردات محصولات کشاورزی در زمان برداشت محصولات داخلی این پیام را به کشاورزان می‌دهد تا دیگر تولیدات نداشته باشند.

وی حمایت از تولیدکننده را موضوع مهمی در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تولید تنها نسخه شفابخش برای توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور است.

متکی با اشاره به اینکه تاکنون حمایت لازم از بخش تولید نشده است، بیان داشت: دولت یازدهم باید شور تولیدی در کشور به راه‌اندازد.

وی افزود: برخی محصولات کشاورزی کالاهای استراتژیک هستند باید در کشور خودکفا باشیم تا امنیت غذایی مردم تامین شود.

انتهای پیام/86006/غ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول