اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

جامعه در انتخابات بی‌اخلاقی‌ها را پس می‌زند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در انتخابات آینده بی‌شک افراد هتاک، فرصت‌طلب و بی‌اخلاق توسط خود جامعه از بطن جامعه پس زده می‌شوند.

جامعه در انتخابات بی‌اخلاقی‌ها را پس می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌‌هریسی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، کاندیداهایی باید در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند که باتقوا باشند و عاشق مقام نباشند، بلکه باید مقام را وظیفه و مسئولیت بدانند، اظهار داشت: آنها باید در مقابل مقام احساس سنگینی کنند و هدفشان وسیله را توجیه نکند، نباید از مسیرهای غیرشرعی و غیرعادی استفاده کنند و باید طوری رفتار کنند که کسی از عملکردشان نگران نشود و کسی در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشد. ما نیز دعا می‌کنیم که این‌گونه باشد.

وی ادامه داد: به هر حال روزهای عزاداری برای امام راحل نزدیک است و این دغدغه موجود که برخی از این برهه که احساسات برای امام غلیان می‌کند، استفاده کرده و خود را به امام نزدیک بدانند و دیگران را از امام دور، از همین‌رو است که تذکراتی در رابطه با عدم ‌استفاده تبلیغاتی از تریبون مراسم رحلت امام ‌(ره) داده شده است. باید دانست که امام شخصیتی بی‌طرف و فراجناحی بودند و درمورد افراد و جناح‌ها قضاوت نمی‌کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام متعلق به همه مردم بودند، معیار امام، تقوا، اخلاص و حقیقت بود،‌ معیارهایی که خود ایشان نیز اهل آن بودند، از همین‌رو بود که گاهی نزدیکان را دور می‌کردند و دورها را نزدیک و این براساس شایستگی افراد بود، به همین دلیل است که هیچ‌کس نباید امام را به خود اختصاص بدهد و ایشان را انحصاری بداند.

هاشم‌زاده‌هریسی بیان داشت: مسئولان باید پدرانه برخورد کنند و این احساس باید در هرکسی با هر میزان از ایمان به انقلاب مشخص باشد، این‌گونه است که مردم مانند همیشه به مسئولان و انتخابات اعتماد می‌کنند و در آن صورت نتیجه انتخابات هرچه باشد، رقبا می‌پذیرند و تمکین می‌کنند. اما اگر حس بشود که تبعیض وجود دارد،‌ زیربنای سوءتفاهم به‌وجود می‌آید و حتی اگر نادرست هم باشد، ممکن است دلخوری و حتی مشکلاتی را در پی داشته باشد؛ امام نیز این‌گونه بی‌طرف بود و برای او تفاوتی نداشت که چه کسی در انتخابات وارد می‌شود و چه کسی درنهایت رأی می‌آورد، چراکه امام همواره پدرانه و فراجناحی برخورد می‌کرد.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر در مرقد مطهر امام راحل حادثه‌های تلخ به وجود آمد که به هیچ‌وجه خوب نبود، در آن زمان، حتی اگر نخواهیم بگوییم برخورد، اما حداقل باید تذکر داده می‌شد تا حالا شاهد شائبه استفاده انتخاباتی از تریبون مراسم رحلت امام (ره) نباشیم، امیدواریم که آن اتفاق آثار نامطلوب خود را نگذاشته باشد و مجددا تکرار و تداعی نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی‌شک افراد هتاک، فرصت‌طلب و بی‌اخلاق توسط خود جامعه از بطن جامعه پس زده می‌شوند، اذعان داشت: دوست ندارم باور کنم که چنین اتفاقی پیش می‌آید، اما اگر در نمونه‌های پیشین تذکر داده می‌شد و همچنین بیان می‌شد که در صورت تکرار برخورد صورت می‌گیرد، می‌توانست نقش بازدارنده داشته باشد. البته این تذکرات بازدارنده باید در شرایطی مطرح شود که زمینه‌هایی وجود دارد. اگر زمینه‌ای موجود نیست، بهتر است مطرح نشود.

وی در پایان افزود: تذکر موعظه‌وار نیز فایده‌ای ندارد و حتی ممکن است بیشتر به فرد مقابل نشان دهد که این راه نیز وجود دارد و او را تحریک کند. تذکر باید همراه با یک اولتیماتوم باشد.

انتهای پیام/60002/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول