اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی یزد خبر داد

انهدام 4 باند سرقت در یزد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد از شناسایی و انهدام چهار باند سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در یزد خبر داد.

انهدام 4 باند سرقت در یزد

سردار منوچهر امان‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با تلاش‌های پلیس و برقراری نظم و امنیت، از ابتدای سال جاری تاکنون 476 سارق در سطح استان یزد دستگیر شدند که به روش‌های گوناگون از منازل مسکونی، واحدهای تجاری، خودرو و یا جیب‌بری اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند.

وی ادامه داد: با شناسایی و دستگیری این سارقان، 879 فقره سرقت نیز در استان کشف شد که از طریق این سارقان و در قالب چهار باند سرقت انجام شده است.

*سرقت مسلحانه با سلاح پلاستیکی

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد همچنین از کشف یک فقره سرقت مسلحانه در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: در اوایل سال جاری دو زورگیر با در دست داشتن اسلحه اسباب‌بازی اقدام به سرقت اتومبیل کردند که با اعلام سرقت به پلیس، تحت تعقیب قرار گرفتند و پس از شناسایی دستگیر و روانه مراجع قضایی شدند.

وی عنوان کرد: سارقان اهل استان کرمان بوده و با تهدید موفق شدند یک اتومبیل را سرقت کنند.

امان‌اللهی از کشف هفت فقره سرقت سیم و کابل و تجهیزات برق‌رسانی در یزد خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه نیز چهار سارق شناسایی و دستگیر شدند.

*کشف 65 خودروی مسروقه و دستگیری سارقان

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح برخورد با سارقان خودرو و لزوم برقراری امنیت در این زمینه عنوان کرد: با اعلام شکایت شاکیان به نیروی انتظامی مبنی بر سرقت خودرو، اجرای این طرح در دستور کار پلیس قرار گرفت و در گشت‌زنی‌های خیابانی و یا مواجه با سارقانی که در بازجویی قرار داشتند 65 دستگاه خودرو مسروقه کشف و 9 نفر سارق نیز در این زمینه دستگیر شدند.

* کاهش چشمگیر سرقت در مقایسه با سال گذشته

فرمانده نیروی انتظامی استان از کاهش چشمگیر سرقت در یزد و کسب توفیقات خوب این نیرو در مبارزه با بزهکاری ها خبر داد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سرقت منازل 39 درصد و سرقت مغازه بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

امان‌اللهی عنوان کرد: رعایت نکات ایمنی و جدی گرفتن هشدارهای پلیس و البته دقت نظر مردم و همکاری خوب آنها با ماموران آگاهی کاهش سرقت منازل در یزد را همراه داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به برخورد با متصرفان اراضی دولتی و زمین‌خواری در استان عنوان کرد: در این زمینه نیز سه نفر متصرف اراضی دولتی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع و قانونی با متخلفان و متصرفان در دستور کار پلیس قرار دارد، این اقدام را در راستای حفظ منافع ملی و جلوگیری از سوء استفاده از اموال دولتی ضروری خواند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همچنین از اجرای طرح تشدید برخورد و مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در این مدت بیش از 150 کیلوگرم مواد مخدر از خرده فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر کشف و ضبط شد که در این زمینه نیز 113 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: تنها در فروردین‌ماه سال جاری 823 کیلوگرم کشفیات تریاک داشتیم و در مجموع یک‌هزار و 112 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول، اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در سطح استان برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری در این زمینه برای بیش از 97 نفر پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی ادامه داد: همچنین از 2 هزار و 51 نفر هم در این زمینه تعهد اخذ شده که تاثیر بسزایی در امنیت روانی جامعه داشته است.

امان‌اللهی از کشف هفت قبضه سلاح شکاری و دستگیری سه نفر در راستای اجرای این طرح خبر داد.

انتهای پیام/90004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول