اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گلوگاه خبر داد

اجرای کمتر از 60 درصد مصوبات سفرهای دولت در گلوگاه

فرماندار گلوگاه گفت: کمتر از 60 درصد مصوبات سه سفر گذشته هیئت دولت در این شهرستان اجرایی شده است.

اجرای کمتر از 60 درصد مصوبات سفرهای دولت در گلوگاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان گلوگاه، سمیع‌الله مظفری بعدازظهر امروز در نشستی که با حضور سیدعباس پور‌هاشمی نماینده ویژه دولت در چهارمین سفر استانی به گلوگاه و رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد، به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات این نقطه از کشور پرداخت.

وی با بیان این‌که شهرستان گلوگاه در منتهی‌الیه شرقی استان مازندران نقطه تلاقی سه استان گلستان، سمنان و مازندران است، اظهار داشت: اعتباراتی که ما به نام تملک و دارایی دریافت می‌کنیم قطره چکانی است و برای ساختن گلوگاه نیاز به اعتبارات بیشتر و همت مضاعف دولت‌مردان داریم.

نماینده دولت در گلوگاه گفت: جوانان گلوگاهی در اقصی نقاط کشور مشغول کار سختی به نام دکل‌بندی هستند و تاکنون بیش از 100 کشته و بیش از 200 نفر قطع عضو و قطع نخاع شدند.

وی از تدبیر دولت در این زمینه با پرداخت علی‌الحساب 10میلیارد تومان به حساب خانواده جان‌باختگان، خواستار پرداخت باقی غرامت‌ها تا پایان دولت دهم شد.

مظفری با بیان این‌که گلوگاه می‌تواند در صنعت پاک گردشگری بستر مناسبی برای اشتغال پایدار ایجاد کند، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خوبی داریم که آورده اولیه قابل توجهی دارند اما در ادامه، با محدودیت‌های مالی بانک‌ها مواجه می‌شوند.

فرماندار گلوگاه، همچنین بحث 70 هکتار از زمین‌های ساحلی گلوگاه را به میان آورد و تصریح کرد: قرار بود بانک زمین و امور اراضی، این 70 هکتار را به شهرداری واگذار کرده و شهرداری در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی افزود: این اراضی به سه تا چهار قطعه تقسیم‌بندی شده و با انجام سرمایه‌گذاری در هر قطعه طبق طرح پیش‌بینی شده، یک‌هزار و 200 فرصت شغلی فراهم می‌شود.

فرماندار گلوگاه همچنین ناحیه صنعتی شهدای این شهرستان واقع در روستای «تیله‌نو» را یک ظرفیت منحصر‌ به فرد برای سرمایه‌گذاری عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خوراک دام و طیور کشور در این ناحیه تا اواخر خرداد امسال افتتاح می‌شود و سرمایه‌گذارِ همین پروژه درصدد ساخت کشتارگاه صنعتی است که نیاز به مجوز و حمایت دولت دارد.

مظفری همچنین خواستار رفع مشکلات چندین ساله حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه با شهرستان‌های همجوار در استان گلستان شد.

وی دیگر مشکل گلوگاه را نداشتن بخش‌های ICU  و CCU در تنها بیمارستان گلوگاه اعلام کرد و گفت: به‌دلیل نبود چنین امکاناتی، خیلی‌ها در مسیر گلوگاه- بهشهر یا گلوگاه- گرگان، جان باختند.

فرماندار گلوگاه تصریح کرد: زمین مناسب برای توسعه بیمارستان داریم اما اعتبار نداریم.

وی در پایان گفت: در سه سفر گذشته هیئت دولت به گلوگاه به ترتیب 12، 11 و هفت مصوبه برای این شهرستان در نظر گرفته شده که کمتر از 60 درصد آن‌ها اجرایی شده است.

فرماندار گلوگاه، نبود اعتبارات را علت کندی یا اجرا نشدن پروژه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/86001/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول