اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل در حال تدوین است

شهردار اردبیل گفت: طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل در دست تدوین است که نیمه اول امسال با تصویب شورای شهر به مرحله اجرا می‌رسد.

طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در جلسه بررسی طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی اردبیل اظهار داشت: براساس این طرح ما مناطق حاشیه و اطراف شهر را که به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد ارزیابی کردیم و با تعیین محدوده سعی خواهیم کرد جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیریم.

وی از تعریف 112 پروژه برای پنج محله کم‌برخوردار شهر اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح در جلسه استانی هم تصویب شده و به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شود تا بتوانیم از بودجه سال جاری در خصوص طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر اردبیل استفاده کنیم.

شهردار اردبیل افزود: سال‌های گذشته به دلیل نداشتن طرح مصوب نتوانسته‌ایم از ظرفیت ایجاد شده در بودجه‌های طرح توانمندسازی استفاده کنیم که امیدواریم پروژه‌های مطرح شده در این طرح هرچه سریعتر تایید شده و عملیاتی شوند.

بدری با اشاره به اینکه توانمندسازی و عمران و آبادانی محلات کم‌برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی نیاز به همکاری و همت همه مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با طرح خواست؛ تا با پذیرفتن طرح‌های ارائه شده از سوی مشاور طرح زمینه را برای ارجاع سریعتر طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی اردبیل به وزارت راه و شهرسازی به منظور اخذ بودجه لازم فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مشاور طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی اردبیل نیز از طبقه‌بندی محلات گلمغان، نیار، ملایوسف، ایران‌آباد، جنکندی و پناه‌آباد در این طرح در ردیف محلاتی که از جریان توسعه نسبت به دیگر نقاط شهر عقب مانده‌اند خبر داد.

حسین مرادی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح سعی خواهیم کرد در مورد این محلات به نوعی تبعیض مثبت اعمال شود به این معنی که همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با دید مثبت‌تر و توجه ویژه‌تر مسائل این محلات را در امر تعریف طرح‌ها و پروژه‌ها مورد تأکید قرار دهند.

وی برداشت میدانی تا مرحله سوم از مناطق مورد مطالعه را از دیگر اقدامات انجام یافته در این طرح بیان کرد و گفت: با استفاده از مشاهدات مشاور جمع‌آوری نظرات مردم منطقه و مصاحبه با مدیران شهری به یک سری از مشکلات مهم این محدوده‌ها نیز دسترسی پیدا کردیم و نسبت به مطرح کردن این مشکلات در یک بسته نرم‌افزاری اقدام نمودیم که در این نرم‌افزار همه نقاط ضعف و قوت و همچنین چشم‌انداز توسعه‌ای محلات مذکور مطرح شده و در نهایت به راهکارها و اقدامات مورد نظر رسیده‌ایم.

مشاور طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل در خصوص نحوه کار در مراحل چهارم و پنجم طرح خاطرنشان کرد: در این مراحل امکان‌سنجی اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی به صورت کامل انجام شد و برای تک تک این محلات شناسنامه پروژه تهیه کردیم.

مرادی از تعریف 112 پروژه برای پنج محله کم‌برخوردار شهر اردبیل با هزینه 102 میلیارد تومان در چارچوب این طرح خبر داد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های محرک توسعه نیز از طرف مشاور طرح تعریف شده و می‌تواند به عنوان محرک توسعه در محلات کم‌برخوردار شهر اردبیل ایفای نقش کند که شهرداری این پروژه‌ها را به صورت مشارکتی می‌تواند اجرا کند.

انتهای پیام/62003/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول