اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداربوشهر خبرداد :

ساخت همزمان 759 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده دشتی

معاون امور عمرانی استانداربوشهر گفت: ساخت 759 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در منطقه دشتی آغاز شده که تاکنون ضمن آواربرداری عملیات ساختمانی نیز آغاز شده است.

ساخت همزمان 759 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زلزله شهرستان دشتی 1593 واحد مسکونی آسیب دیده ‌است، گفت: از این تعداد واحد آسیب دیده، 832 واحد آن باید از نو ساخته شود که تاکنون 849 پرونده برای بازسازی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون آواربرداری در 759 واحد به اتمام رسیده و عملیات گچ ریزی نیز در 455 واحد صورت گرفته ‌است.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه پی‌کنی 382 واحد توسط بنیاد مسکن اجرا شده است، افزود: از این تعداد 139 واحد آن آرماتوربندی و قالب‌بندی و 82 واحد نیز بتن‌ریزی شده است.

رستمی با اشاره به اینکه زیربنای این واحدهای مسکونی با نظر صاحبان مسکونی تعیین می‌شود، افزود: این واحدها در سه تیپ 64 ، 80 و 86 متری ساخته می‌شود که زیربنای آن طبق نظر صاحبان مسکونی تعیین و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات دولت 416 میلیارد ریال تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی شهری 200 میلیون ریال و واحد مسکونی روستایی 150میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه علاوه بر اعتبار یاد شده 90میلیارد ریال بصورت بلاعوض پرداخت می‌شود، بیان کرد: به هر واحد که بازسازی می‌شود 50 میلیون ریال و برای تعمیر هر واحد مسکونی 20 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر بیستم فروردین بخش‌های ˈشنبه، ˈطسوجˈ وˈ کاکیˈ شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند و باعث کشته شدن 37 تن و مصدومیت یکهزار و 50 نفر و تخریب واحد‌های مسکونی شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول