اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج تاکید کرد

توجه مسئولان به مسائل فرهنگی منطقه زلزله‎زده دشتی

امام جمعه خورموج گفت: مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی در منطقه زلزله‎زده شنبه توجه بیشتری داشته باشند.

توجه مسئولان به مسائل فرهنگی منطقه زلزله‎زده دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‎های دینی و اعتکاف شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از دغدغه‎هایی که ما باید در مناطق زلزله‎زده داشته باشیم و متاسفانه کمتر به آن توجه شده است توجه به مسائل فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند ما افراد را از نظر مالی تامین و مشکلات مالی آنها را رفع کنیم باز هم خلا معنوی به قوت خود باقی است و نسبت به مسایل فرهنگی و معنوی در این منطقه زلزله‎زده احساس خطر می‎شود.

مصلح یادآور شد: باید نسبت به برگزاری برنامه‎های فرهنگی توجه بیشتری داشته باشیم و هزینه کنیم و شرایط را برای اجرای کارهای فرهنگی فراهم آوریم.

امام جمعه خورموج گفت: یکی از تاکیدات حضرت امام خامنه‎ای تبیین فرهنگ زندگی به شکل اسلامی است، ولی ما متاسفانه باید اعتراف کنیم که این کار را انجام نمی‌دهیم.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان دشتی یادآور شد: شهرک مهر و شهرک‎های جانبی آن را ساخته‎ایم، بدون این که هنوز بحث مسجد آن را حل کرده باشیم و این از ضروریات جامعه است.

وی ادامه داد: هر چند درخواست مردم احداث مسجد و زیربناهای فرهنگی در شهرک‎هاست، ولی متاسفانه از این سازمان به آن سازمان پاس داده می‎شود و هنوز کاری انجام نشده است.

مصلح تصریح کرد: در مناطق زلزله‎زده کار ساخت و ساز شروع شده است و خیلی از اقلام غذایی، بهداشتی و سایر مسایل توجه شده اما در مسایل فرهنگی توجه‎ای نشده است.

امام جمعه خورموج با اشاره به مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان حادثه زلزله 6.1 ریشتری شهر شنبه، در شهر خورموج گفت: چون در مناطق زلزله‎زده فضای مناسبی وجود ندارد و درخواست مردم شنبه برگزاری مراسم در مرکز شهرستان دشتی و شهر خورموج است باید پیشنهاد همه خانواده‎ها در نظر گرفته شود و هماهنگی لازم صورت گیرد تا خانواده‎ها بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

مصلح افزود: هیئت رزمندگان، کانون بسیج مداحان نیز بنا دارند در این منطقه دعای ندبه برگزار کنند.

وی ادامه داد: از وظایف اصلی ما مسئولان نظام این است که زمینه برگزاری محافل معنوی را بیشتر فراهم کنیم.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات و فراهم کردن زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید از دغدغه‎های اصلی مسئولان نظام باشد.

وی ضمن محکوم کردن فاجعه دلخراش، اهانت و تخریب مقبره مطهر حجربن عدی در سوریه و تجاوز رژیم اسرائیل به خاک این کشور گفت: بعد از برگزاری نماز جمعه راهپیمایی به همین مناسبت در شهر خورموج برگزار می‎شود.

مصلح به فضیلت ماه رجب اشاره کرد و افزود: هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، خداوند از نهرى که در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‎تر است به او خواهد نوشاند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی به شرکت در اعتکاف اشاره کرد و یادآور شد: به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی این سنت در جامعه اسلامی احیا شده است و چندین سال است که در شهر و روستا برگزار می‎شود.

مصلح ادامه داد: مراسم اعتکاف در چهار مکان در شهر خورموج برگزار می‎شود که دو مکان برای خواهران و دو مکان برای برادران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/66007/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول