اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی خبر داد

صدور مجوز راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی در آمل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی گفت: پس از سپری شدن مراحل، مجوز راه‌اندازی مرکز رشد برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی صادر شد.

صدور مجوز راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی عصر امروز در آیین نکوداشت مقام شامخ استاد و معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی بیان کرد: مجوز مرکز رشد این دانشگاه در سه زمینه صنایع غذایی، گیاهان دارویی و شیمی اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی مرکز رشد تا به حال به 11 واحد دانشگاهی در سراسر کشور اهدا شده است، افزود: واحد آیت‌‌‌‌الله آملی نخستین واحدی است که در سطح منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی این مجوز را دریافت کرده است.

لاریجانی موافقت اصولی با ایجاد رشته داروسازی و آزمایشگاه ملی را از جمله دستارودهای سال گذشته دانست و تصریح کرد: برآیند این واحد دانشگاهی رو به پیشرفت بوده است و امیدواریم به همین شکل ادامه پیدا کند و این مجموعه دانشگاهی در سطح کشور از اعتبار ویژه‌ای برخوردار شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در طلیعه چهاردهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی 20 هکتار زمین از سوی شورا شهر رینه برای پژوهشکده گیاهان دارویی اهدا شده است، بیان داشت: امیدواریم با طرح ارائه شده توسط رئیس انجمن گیاهان دارویی کشور چرخه ایده تا محصول در رینه لاریجان اجرایی شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش کیفیت و اعتبار هر دانشگاهی در ابعاد مختلف را ناشی از حضور اساتید مجرب دانست و تصریح کرد: همواره گفته‌ایم که سرمایه یک دانشگاه ساختمان و لوازم آن نیست بلکه همین اساتید هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه یک نهاد صرفا متولی آموزش نیست بلکه وظیفه تولید علم و تکنولوژی را برعهده دارد.

این مسئول با بیان اینکه همیشه باید رصد کنیم که بین نهادهای دیگر علمی در کجا ایستاده‌ایم و به کجا قرار است برویم، تاکید کرد: آینده‌نگری به عنوان یک زمینه اجتناب‌ناپذیر تحقیقات مطرح می‌شود.

وی با اشاره به بحثی در کتاب "دنیا مسطح است " بیان داشت: در این بحث سه نوع جهانی شدن مطرح می‌شود، در نوع اول که قبل از سال 1800 میلادی اتفاق افتاده است، محوریت جهانی شدن کشورها شناخته می‌شوند.

لاریجانی ادامه داد: سطح دوم جهانی شدن از سال 1800 تا 2000 براساس آن محوریت موتور حرکت را شرکت‌ها می‌دانند و سطح سوم جهانی شدن در واقع از سال 2000 به بعد اتفاق می‌افتد که در آن افراد می‌توانند نقش داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی تصریح کرد: در سطح سوم این قدرت و توان ایجاد شده که افراد بتوانند در رقابت جهانی ورود پیدا کنند و این توانایی ایجاد شده که یک فرد بتواند خالق پیام مورد نظرش باشد و این پیام را در دسترس جهان قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابعاد پیشرفت در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نوآوری است، بیان داشت: قدرت تخیل و ضرورت دو رکن اساسی برای نوآوری است.

وی با تاکید بر نظر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم نوآوری برای پیشرفت کشور و تاکید ایشان برای موضوعاتی مثل اقتصاد مقاومتی بیان داشت: این واحد دانشگاهی با پیشنهاد راه‌اندازی مرکز آینده پژوهشی که طرح توجیهی آن در فرآیند تصمیم‌گیری است در واقع به دنبال ایجاد مرکزی است که نه تنها برای دانشگاه و سطح منطقه مفید است بلکه یک مرکز کاربردی و درآمدزا نیز خواهد بود.

انتهای‌پیام/86011/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول