اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گفت

افتتاح فرهنگسرای مهر در شهرک ولیعصر(عج) همدان

امروز طی مراسمی فرهنگسرای مهر شهرک ولیعصر(عج) در همدان افتتاح و کلنگ بزرگترین فرهنگسرای شهر همدان نیز به زمین زده شد.

افتتاح فرهنگسرای مهر در شهرک ولیعصر(عج) همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در مراسمی با حضور شهردار همدان، معاونین شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه 4 همدان فرهنگسرا و کتابخانه مهر شهرک ولی عصر(عج) در همدان افتتاح شد.

شهردار همدان در این مراسم اظهار کرد: این فرهنگسرا با مشارکت شرکت عمران و مسکن‌سازان استان و شهرداری همدان در زمینی به مساحت 230 متر مربع احداث شده است.

سید مسعود عسگریان وجود کلاس‌های هنری، کلاس‌های کامپیوتر، کلاس‌های سمعی و بصری، نقاشی و کارآفرینی را از جمله کلاس‌های پیش بینی شده در این فرهنگسرا بیان کرد.

وی ظرفیت هر دوره آموزشی در این فرهنگسرا را 400 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این فرهنگسرا می‌تواند در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان تأثیرگذار باشد.

شهردار همدان مبلغ هزینه شده برای احداث این فرهنگسرا را 200 میلیون تومان بیان کرد و افزود: این مبلغ برای احداث و تجهیز این فرهنگسرا هزینه شده است.

وی تصریح کرد: فاز دوم این فرهنگسرا شامل کتابخانه و سالن کنفرانس در زمینی به مساحت 170 متر مربع در پشت فرهنگسرا در سال جاری احداث خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با اشاره به وجود 74 محله در سطح شهر همدان گفت: باید هر 74 محله شهر دارای فرهنگسرای چندمنظوره، پارکینگ، کانون بسیج کتابخانه باشند.

رضا غلامی خجسته تصریح کرد: شورای اسلامی شهر زمانی شورای موفقی خواهد بود که این کار را در سطح شهر انجام دهد.

وی با اشاره به بودجه 11 میلیارد تومانی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا اظهار داشت: از این مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای احداث پنج فرهنگسرا اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از قطعی شدن ساخت 20 فرهنگسرا در سطح شهر خبر داد و گفت: پنج فرهنگسرا توسط سپاه ناحیه همدان، پنج فرهنگسرا توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان و مابقی نیز توسط خود مردم احداث خواهد شد.

خجسته یادآور شد: به دنبال گرفتن اعتبار 5 میلیارد تومانی توسط نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی برای ساخت فرهنگسراها آماده هستیم که 2 میلیارد آن قطعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط مختلف شهر نیز 30 نقطه برای احداث فرهنگسرا پیش‌بینی شده که کلنگ احداث تعدادی از این فرهنگسراها به زمین زده شد و عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شده است.

در ادامه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به همراه شهردار منطقه 3 و تنی چند از شورایاران با حضور در منطقه خضر کلنگ احداث بزرگترین فرهنگسرای شهر همدان را به زمین زدند.

شهردار منطقه 3 همدان در این مراسم گفت: این فرهنگسرا در زمینی به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع و در چهار طبقه احداث خواهد شد.

مرتضی حضرت‌زاده تصریح کرد: این فرهنگسرا شامل سالن ورزشی، پایگاه مقاومت بسیج و زمین چمن مصنوعی است که طی مدت سه سال ساخته خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: این فرهنگسرا توسط شهرداری همدان، معاونت عمران و شهرسازی شهرداری و با نظارت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی  احداث می‌شود.

انتهای پیام/89017/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول