اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان عنوان کرد

عدم پرداخت مطالبات خدمات کشوری به بازنشستگان کاشان

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان از عدم پرداخت مطالبات قانون نظام خدمات کشوری به بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان ابراز تأسف کرد.

عدم پرداخت مطالبات خدمات کشوری به بازنشستگان کاشان

نظام اکرمیان در حاشیه آیین تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: 900 نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش این شهرستان به سفرهای یارانه‌ای و غیریارانه‌ای در سال گذشته اعزام شدند که از این تعداد 400 نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای به سفر اعزام شدند و 500 نفر بدون استفاده از این تسهیلات به سفرهای زیارتی و تفریحی فرستاده شدند.

وی افزود: سازمان بازنشستگی سالانه برای هر بازنشسته آموزش و پرورش مبلغ 300 هزار تومان یارانه سفر اختصاص داده است که از این مبلغ 150 هزار تومان برای بازنشستگان و 150 هزارتومان برای همسر و یا یکی از فرزندان تخصیص داده است. 

به گفته وی، این مبلغ قرار است توسط سازمان بازنشستگی کشور در سال جاری به 600 هزارتومان افزایش داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان همچنین از برگزاری نخستین تور گردشگری بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان به شهرستان خوانسار در سال جاری خبر داد و افزود: 84 نفر از بازنشستگان در نخستین تور گردشگری به شهرستان خوانسار اعزام شدند.

وی، تقویت روحیه نشاط، بازیابی شور و نشاط، ایجاد سلامت روحی و روانی، دوری از افسردگی و جلوگیری از فرسودگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری تورهای گردشگری و سفرهای زیارتی تفریحی بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان اعلام کرد.

اکرمیان در ادامه بازنشستگان را در کهولت سن نیازمند مراقبت‌های ویژه بهداشتی و درمانی از طریق استفاده از خدمات بیمه‌ای به ویژه خدمات بیمه طلایی بازنشستگان و افراد تحت تکفل دانست و بیان داشت: بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ تا مبلغ چهار میلیون و 600 هزار تومان هزینه درمان را پوشش داده و خدمات دارویی، ویزیت، آزمایش و رادیولوژی را تحت پوشش ندارد.

وی، بیمه طلایی بازنشستگان آموزش و پرورش بدون افراد تحت تکفل را یکی از مشکلات بیمه طلایی بازنشستگان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، بیمه طلایی تنها هزینه‌های بستری را شامل می‌شود و هزینه‌های بیماران سرپایی را پرداخت نمی‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان در ادامه از عدم پرداخت مطالبات قانون نظام خدمات کشوری به بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان ابراز تأسف کرد و گفت: مطالبات هر یک از بازنشستگان آموزش و پرورش کاشان بین دو تا سه میلیون تومان است که بعد از 6 سال تاکنون پرداخت نشده است و تنها به پرداخت قطره چکانی 100 تا 200 هزار تومان بسنده شده است که این مبلغ کارمزد این همه سال نیست. 

اکرمیان افزود: اگر مطالبات بازنشستگان به صورت یک مرتبه پرداخت شود، بازنشستگان می‌توانند آن را برای هزینه‌های ازدواج دختران و پسران خود مدیریت کنند.

کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان کاشان در حال حاضر بیش از دو هزار نفر عضو بازنشسته و وظیفه‌بگیر دارد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول