اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیگدلی در قم:

مردودشدگان در آزمون ملت خود را بازنشسته کنند

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی از مسئولان باید بازنشسته شوند، گفت: این افراد چند بار خود را در معرض انتخاب قرار دادند و دیدند که مردم آنها را نمی‌خواهند؛ این اشخاص باید در خانه بمانند.

مردودشدگان در آزمون ملت خود را بازنشسته کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجتبی بیگدلی امروز در دیدار با آیت‌الله محمدعلی گرامی با بیان اینکه به برکت روشنگری‌های امام راحل و خون شهدا و نیز راهبری‌های رهبر معظم انقلاب بستری آزاد بر پایه شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» فراهم شده است اظهار کرد: این شرایط موجب می‌شود مردم بتوانند به راحتی فرد اصلح را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند و کسانی هم که احساس می‌کنند می‌توانند رأی بیاورند خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر و پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب با وجود توفیقات فراوان، تنگناهای بسیاری هم در کشور دیده می‌شود؛ کسانی که وارد صحنه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند باید این اهمیت را درک کرده و تواناهایی خود را به خوبی بشناسند و پاسخگو باشند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه کارمندسالاری نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کشور باشد گفت: مسئولیت‌های بزرگی بر دوش برخی افراد گذاشته شده که حتی تعداد صفرهای یک تصمیم را نمی‌دانستند و اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را رقم زدند؛ ایران می‌تواند امکانات لازم برای 700 میلیون نفر را فراهم آورد با این حال برای 70 میلیون نفر مشکلات زیادی وجود دارد، این امر نشان دهنده کم کاری در عرصه‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مطالبات متعددی از جمله احیای اصل 44 قانون اساسی دارند؛ کشوری که بر پایه کارمندسالاری اداره می‌شود مشکلات فراوانی خواهد داشت زیرا استاندار و وزیری که تجربه کافی برای مدیریت ندارند عامل به وجود آمدن این شرایط هستند.

بیگدلی با اشاره به بداخلاقی‌ها و اختلافات میان مسئولان و گلایه رهبری و مراجع از این مسئله و وقوع یکشنبه سیاه مجلس عنوان داشت: این اتفاقات محصول حضور مهره‌های سوخته سیاسی است؛ این افراد بالاترین مسئولیت‌ها را به برکت خون شهدا و روشنگری روحانیت و تلاش مردم داشته‌اند اما به دلیل کوچک‌ترین مسائل قهر سیاسی می‌کنند در حالی که مردم از جمله قشر روحانیت گرفتار مشکلات مالی فراوانی هستند و امروز یک طلبه با بالاترین درجه علمی تنها 400 هزار تومان دریافت می‌کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی از مسئولان باید بازنشسته شوند گفت: این افراد چند بار خود را در معرض انتخاب قرار دادند و دیدند که مردم آنها را نمی‌خواهند؛ این اشخاص باید در خانه بمانند و اجازه دهند جوانان وارد صحنه شوند؛ ما به عنوان صدای فرو خفته بخش خصوصی که تاکنون اقدامات عمرانی فراوانی در داخل و خارج کشور داشته و همواره خود را بدهکار رهبری و روحانیت می‌داند وارد عرصه شده‌ایم.

وی ادامه داد: آقایان سیاسی بالاترین سمت‌ها و امتیازات را داشته‌اند اما با قهر سیاسی همه چیز را به آشوب می‌کشانند.

بیگدلی تصریح کرد: بخش خصوصی خادم انقلاب و رهبری و مردم بوده و تاکنون وارد میدان نشده است؛ شورای نگهبان می‌تواند فضای بازتری را در نظر بگیرد و اجازه دهد رجل اقتصادی وارد صحنه شوند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه رهبری همواره بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی و افزایش تولید و اشتغال تاکید داشته‌اند اظهار کرد: رجل سیاسی دیگر یک تعریف جدید نیست بنابراین لازم است رجل اقتصادی هم وارد میدان شوند.

وی افزود: مدار کشور در حال حاضر بر کارمندسالاری بنا شده و لازم است این مدار حول کارآفرین‌ها بچرخد؛ کسانی که مسئولیت عمرانی دارند و با اسکورت‌های آنچنانی در جامعه حاضر می‌شوند و جوابگو نیستند نمی‌توانند کشور را اداره کنند، گاهی اوقات این افراد وقت ملاقات‌های دو ساله به دیگران می‌دهند در حالی که کارآفرینان بخش خصوصی این گونه نیستند و خرج‌های آنچنانی برای تبلیغات ندارند.

بیگدلی با بیان اینکه باید به جای اجناس چینی، مغزهای چینی را به ایران بیاوریم خاطرنشان کرد: امیدواریم فضای کارمندسالاری در کشور تغییر یابد و چهره‌هایی که به عنوان رجل اقتصادی و کارآفرین شناخته می‌شوند و هیچ ادعایی هم ندارند فرصت رقابت در کنار رجل سیاسی را در عرصه انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان باید نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دولت احیا شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به فجایع اخیری که توسط گروه‌های تکفیری در سوریه و اردن صورت گرفته است گفت: این جنایات در طول قرن‌های اخیر بی‌سابقه بوده و امیدواریم کسانی که نامزد انتخابات هستند در این عرصه‌ها هم دغدغه داشته باشند زیرا سوریه و لبنان و مناطقی مانند آنها خط مقدم مبارزه اسلام و کفر هستند و باید برای دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامیمان آنها را مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/78004/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول