اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر خواستار شد

لزوم معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر خواستار اجرای معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در این شهرستان شد و گفت: سگ‌های ولگرد موجب مشکلات بهداشتی متعددی مانند انتشار بیماری مهلک هاری در دام‌ها و انسان‌ها می‌شوند.

لزوم معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر

احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: طرح معدوم سازی سگ‌های ولگرد از سطح شهر باید اجرا شود و در این باره همه نهادهای مرتبط باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر افزود: سگ‌های ولگرد موجب مشکلات بهداشتی متعددی مانند انتشار بیماری مهلک هاری در دام‌ها و انسان‌ها می‌شوند، بیماری کیست هیداتیک و آلودگی به نوزاد انگل‌های مهاجر نیز از جمله مسائل و مشکلات موجود در این موجودات است.

وی گفت: بیماری هاری بارها در دام‌های بعضی از روستاهای شوشتر تشخیص داده شده و لذا سالیانه کانون‌های متعددی از این بیماری مشاهده می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر افزود: همچنین افراد گزیده شده یا در تماس با دام مشکوک توسط شبکه بهداشت واکسینه می‌شوند تا از بروز بیماری در انسان جلوگیری شود.

معینی خاطرنشان کرد: اقدام موثر دیگری که برای مبارزه با بیماری هاری لازم است معدوم کردن سگ‌های ولگرد است که متاسفانه به میزان کافی انجام نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به زاد و ولد سریع سگ‌ها و محل‌های تجمع زباله در اطراف شهرها سگ‌های ولگرد به‌وفور در سطح شهر مشاهده می‌شوند و روزانه تعدادی از شهروندان و ساکنین روستاها را مورد گزش قرار می‌دهند و اقدامات مراقبتی برای این افراد انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر ادامه داد: افرادی که بنا به دلایلی سگ نگهداری می‌کنند باید با مراجعه به شبکه دامپزشکی شوشتر اقدام به واکسیناسیون هاری و نصب قلاده و صدور شناسنامه برای سگ خود اقدام کنند و درصورت گزیده شدن توسط حیوانات به مراکز بهداشتی سریع مراجعه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مرسوم است سگ‌های ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری و قرنطینه می‌شوند و ما نیز باید شرایطی را مهیا کنیم که سگ‌های ولگرد از سطح شهر و خیابان جمع آوری شده تا بتوان از بروز و انتشار بیماری هاری جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/72006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول