اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات دانشگاه آزاد بیجار

از کمبود امکانات آموزشی تا پرسه سگ‌های ولگرد در مسیر دسترسی

دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بیجار با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند ولی تاکنون اقدامی عملی برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

از کمبود امکانات آموزشی تا پرسه سگ‌های ولگرد در مسیر دسترسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، دانشجو و دانشگاهی قشر برگزیده جامعه‌‏اند و ایجاد فضای علمی مناسب برای این قشر فرهیخته از مهم‌ترین وظایف مسئولان آموزش عالی است.

چیزی که عمدتاً از محیط دانشجویی‏ انتظار می‌رود، پیشرفت علم، عمق اندیشه و معرفت دینی، پیشرفت اندیشه سیاسی و دست‌‏یابی به قلمرو‌های جدید علمی است که به ثمر رسیدن این مهم نیازمند توسعه کیفی و کمی فضای دانشگاه‌ها است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیجار پس از گذشت چندین سال از فعالیت و با وجود جابجایی در مکان‌های متعدد و درخواست‌های بی‌شمار دانشجویان همچنان فضای مناسبی برای طالبان علم را فراهم نکرده و این قشر جوان از وضعیت موجود سرخورده شده‌اند.

به میان دانشجویان دانشگاه آزاد بیجار رفتیم تا با آنها در خصوص مشکلات دانشگاه محل تحصیل‌شان گفتگو کنیم.

گله‌مندی بیشتر دانشجویان مربوط به دوری و فاصله بسیار زیاد دانشگاه از شهر و نداشتن  سرویس دانشگاهی برای ایاب و ذهاب دانشجویان با توجه به مسافت بسیار مسیر دانشگاه، عدم وجود نمازخانه و مکان مناسب برای اقامه نماز، عدم وجود بوفه یا گیشه مناسب برای استراحت دانشجویان بعد از فارغ شدن از کلاس‌های درسی، عدم آسفالت مسیر منتهی به دانشگاه و از همه وحشتناک‌تر پرسه زدن حیوانات ولگرد در محوطه دانشگاه بود!!!

آنها می‌گفتند تا کنون بارها مدیران دانشگاه و مسئولین اجرایی شهرستان برای رفع مشکلات جلسات متعددی برگزار کرده‌اند اما تا کنون اقدامی عملی برای رفع مشکلات انجام نشده است.

مسیر خاکی منتهی به دانشگاه از مشکلات دیگری بود که دانشجویان به خصوص خانم‌ها به آن اشاره کردند، چرا که اکثر دانشجویان مجبور هستند این مسیر را پیاده طی کنند و با سگ‌های ولگردی که در این مسیر پرسه می‌زنند کنار بیایند!

عدم رسیدگی مناسب به محوطه دانشگاه از جمله موارد دیگری بود که جدای از نبود فضای علمی مناسب دانشجویان را آزار می‌دهد.

جویندگان علم و دانش در این دانشگاه همچنین مناسب نبودن کارگاه‌های دروس عملی و سایت کامپیوتر و ارائه دروس عملی به صورت تئوری با توجه به هزینه و شهریه دریافتی به عنوان دروس عملی از جانب واحد آموزش دانشگاه را از جمله مشکلات این دانشگاه عنوان کردند.

نارضایتی دانشجویان از تعداد اساتید این دانشگاه یکی دیگر از مهمترین مشکلات آنهاست که انتخاب واحدها و اساتید به صورت اجباری است بدین صورت که دانشگاه خود برای دانشجویان انتخاب واحد می‌کند، چرا که بعضی کلاس‌ها به حد نصاب نمی‌رسد و لغو می شود.

از طرفی نبود اعتبارات و همکاری نکردن نهادها و مدیران اجرایی شهرستان موجب شده مسئولان این نهاد علمی نتوانند اقدامات لازم را جهت توسعه و زیباسازی محوطه دانشگاه آزاد و رفع موانع علمی و آموزشی صورت دهند.

نباید فراموش کرد اصلاح دانشگاه‌ ها چه در بعد علمی و چه در بعد تربیتی یکی از عوامل پیشرفت و آبادانی کشور است.

دانشگاه آزاد اسلامی بیجار نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که با احداث آن بستری فراهم کرده تا مشتاقان علم و دانش بتوانند در زادگاه خود و در کانون گرم خانواده‌هایشان به تحصیل بپردازند.

چه خوب است مسئولین ذیربط با فراهم نمودن امکانات بیشتر و ارائه خدمات شایسته‌تر در پیشبرد هر چه بهتر اهداف ارزشمند نظام گام برداشته و رضایت دانشجویان و خانواده‌های آنان را نیز فراهم کنند.

==============

گزارش از شهر‌بانو مرادی

==============

انتهای پیام/79015/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول