اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

تفکر بسیجی‌ بسترساز خیز علمی در کشور است

مدیر آموزش و پرورش بهار با تأکید بر ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه گفت: تفکر بسیجی زمینه‌ لازم را برای خیز علمی را فراهم کرده و ایران با تکیه بر این تفکر، معادلات جهانی را برهم زد.

تفکر بسیجی‌ بسترساز خیز علمی در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان بهار ،تجلیل از مقام معلم را احترام به علم و فرهنگ خواند و افزود: تعلیم و تربیت از شئون الهی است که خداوند از وجود خود این شأن عظیم را به پیامبر و اولیای پاک خود واگذار کرده است.

وی با اشاره به جایگاه معلمان تصریح کرد: معلمان باید بدانند که جایگاه خطیری دارند، چرا که امانت‌های مردم به‌ دست آنان سپرده شده است و باید در راستای تعلیم و تربیت آنان تمام سعی و تلاش خود را به ‌کار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار ادامه داد: امروز وظیفه معلمان مدارس بسیار سنگین‌تر از گذشته شده زیرا دشمنان با همه امکانات در راستای تضعیف دین تلاش می‌کنند.

وی افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا فرهنگیان به جایگاه واقعی خود برسند تا این قشر با آسودگی خاطر به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ادامه دهند.

 زارعی در ادامه با اشاره به نقش شهید مطهری در ترویج فرهنگ اسلامی افزود: تبیین اندیشه شهید مطهری برای نسل جوان ضروری است. 

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ بسیجی برای نسل جوان، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی زمینه‌های لازم را برای خیز علمی و فناوری کشور در سطح بین‌المللی فراهم کرده و جوانان متدین ایران اسلامی با تکیه بر این تفکر پیشرو، همه معادلات جهانیان را برهم خواهند زد.

همچنین در ادامه این مراسم امام جمعه بهار عنوان کرد: ابتکار و تولید علم و فکر، شجاعت در بیان و قلم، درک نیازهای زمان و شناخت شبهات روز، سه فضیلت و امتیاز منحصر به‌ فرد شهید مطهری به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام حاتم نیا اضافه کرد: شهید مرتضی مطهری و دیگر علما و اساتید برجسته به عنوان الگوهای دینی و معرفتی باید همواره در جامعه نامی زنده داشته باشند و اهداف و آرمان‌های آنان برای نسل‌‌های آینده بازگو شود.

وی تأکید کرد: در هر کشوری که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ آن پویاتر و قوی‌تر باشند نیروی انسانی آن متعهد و متخصص‌تر خواهد بود.

امام جمعه بهار خاطرنشان کرد: معلمان ما امانت‌دار فرزندان خانواده‌ها هستند و باید علاوه بر تعلیم به آنها، تربیت صحیح همراه با اخلاق اسلامی را نیز به آنها آموزش دهند.

وی تصریح کرد: معلم کارگزار اصلی تعلیم، تربیت و روح نظام آموزشی هر کشوری است که با کوشش خردمندانه آنها‌، اهداف متعالی نظام آموزشی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا در ادامه به اجرای سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین که از چندین سال قبل آغاز شده حرکتی عظیم در آموزش و پرورش است و باید این سند اجرایی شود تا شاهد پیشرفت در این سیستم باشیم. 

وی با بیان اینکه معلمان در تحقق حماسه سیاسی که حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش بی‌بدیلی دارند، افزود: معلمان با بیان حقایق و مسائل جاری کشور و تشریح دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات در جلسات آموزش خانواده و پرسش و پاسخ دانش‌آموزان بر شرکت پرشور در انتخابات تأکید کنند.

انتهای پیام/2499/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول