اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مراجع تقلید و رئیس مجلس شورای اسلامی

مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی با حضور مراجع تقلید و رئیس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که از سوی بیت آن مرجع تقلید برگزار شده بود آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی، گرامی، علوی گرگانی، سبحانی و نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت سایر مراجع، برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم، فرماندار قم، بعضی از مدیران شهر و استان قم، طلاب و فضلای حوزوی و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و مداحی و روضه‌خوانی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) که بسیار مورد تاکید این مرجع تقلید بود، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه تهران به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه علما و مراجع تقلید شیعه در طول تاریخ همواره پاسخگوی شبهات اعتقادی و فلسفی بوده‌اند خاطرنشان کرد: آنچه سبب شد اسلام در مسیر عزت و تعالی قرار گیرد تبلیغ صحیح دین بود که توسط روحانیون و مراجع تقلید گذشته و معاصر صورت گرفته و می‌گیرد.

صدیقی گفت: مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی در مقابله با شبهات اعتقادی افراد ضد دین به خصوص وهابیون هم تلاش وافری داشت و می‌توان او را یکی از پاسداران حقیقی حریم ولایت و امامت نامید.

مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی در سال 1320 در قم چشم به جهان گشود و پس از تحصیلات مقدماتی به تحصیل جدی در حوزه علمیه پرداخت.

از اساتید ایشان می‌توان به آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی اشاره کرد. مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی در طول حیات پر برکت خویش شاگردان بسیاری از جمله آیت‌الله محمد ری‌شهری، آیت‌الله مصطفی بروجردی، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی و آیت‌الله سید عادل علوی را تربیت کرد.

از تالیفات پرشمار این مرجع تقلید می‌توان به نهایة‌التقریر فی مباحث الصلاة (3 جلد)، تفصیل‌الشریعة فی شرح تحریر الوسیلة، کتاب الحج (5 جلد)، تفصیل‌الشریعة المکاسب المحرمة، آیین کشورداری از دیدگاه امام علی(ع) و احکام پزشکان و بیماران اشاره کرد.

مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی در 26 خرداد ماه سال 1386 همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در قم وفات یافت.

انتهای پیام/78004/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول