اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیر:

مردم در اجرای طرح ملی ارتقای سلامت مشارکت جدی داشته باشند

فرماندار دیر گفت: طرح ملی ارتقای سلامت ایرانیان گامی موثر در راستای برنامه‎ریزی در حوزه سلامت است و لازم است مردم نیز در این زمینه با دولت همکاری جدی داشته باشند.

مردم در اجرای طرح ملی ارتقای سلامت مشارکت جدی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، علی بحرانی صبح امروز در نشست با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: اجرای طرح ملی ارتقا سلامت ایرانیان که باعث شناسایی و غربالگری افراد دارای بیماری فشارخون و چاقی می‎شود نشان از اهمیت سلامت افراد برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: زمانی در کشور حماسه خلق می‎شود که مردمانش از سلامتی کامل برخوردار باشند و پس از انقلاب اسلامی کشور جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیادی در راستای توسعه نظام سلامت داشته است .

فرماندار دیر با بیان اینکه دستاوردهای حوزه سلامت بعد از انقلاب در مقایسه با قبل از آن قابل قیاس نیست، افزود: پیش از انقلاب درصد بسیار زیادی از مرگ و میرها به علت بیماری‌های واگیری همچون آبله ، فلج اطفال ، سرخک ، سل و میزان مرگ کودکان و مادران بسیار بالا بود این در حالی است که به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی و برنامه‎ریزی مناسب امروزه در دور افتاده‎ترین روستاهای کشور با احداث خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی خدمات بهداشتی درمانی به صورت رایگان ارایه می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها در کشور ریشه‌کن و یا در مرحله حذف قرار دارند .

بحرانی اطلاع از وضعیت سلامت را با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد : شهروندان با حضور به موقع خود در بازه زمانی اعلام شده 14 تا 24 اردیبهشت در پایگاه‌های پایش سلامت که از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر معرفی شده‌اند علاوه بر اطلاع از وضعیت سلامتی خود ، دست‎اندرکاران این برنامه را یاری کنند .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این نشست با اشاره به طرح ارتقا سلامت ایرانیان گفت: اجرای موفقیت‎آمیز این طرح نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی است و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تجهیزات مورد نیاز این طرح را فراهم آورده است .

حسن فخرایی با بیان اینکه این طرح به صورت رایگان اجرا می‎شود گفت: در این طرح 27 تیم ثابت و سیار کار سنجش و اندازه‎گیری فشار خون ، وزن و قد ، 21 هزار و 393 نفر در سطح شهرستان دیر بر عهده دارند .

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دیر در این زمینه شد.

انتهای پیام/66007/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول