اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان:

زن نقش رهبری و مدیریت در اقتصاد سالم دارد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان گفت: زن نقش رهبری و مدیریتی در اقتصاد سالم را دارد که رکن اساسی در جهاد اقتصادی است.

زن نقش رهبری و مدیریت در اقتصاد سالم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در همایش زن، اقتصاد و خانواده اظهار کرد: نقش زن مسلمان در اقتصاد سالم از موارد اساسی است که در هر جامعه‌ای باید به آن پرداخته شود.

وی با تعریفی از مسلمان بودن گفت: زنی که اندیشه، آرمان، گفتار، کردار و رفتار خدا محورانه داشته باشد را مسلمان گویند و تنها با بیان شهادتین کسی مسلمان محسوب نمی‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان در ادامه تعاریفی را برای اقتصاد سالم برشمرد و افزود: اصل کار و تلاش در نگاه اسلامی جایگاه خاصی دارد و کسی که بار خود را به دوش دیگران بیندازد، ملعون است.

وی اضافه کرد: تقدس شغلی و حرفه از تعاریف دیگر در اقتصاد سالم است که متاسفانه در کشور ایران برخی از حرفه‌ها را نسبت به مشاغل دیگر دست پایین قرار گرفته‌اند.

ارزانی با اشاره به اینکه توسعه در زندگی یک اصل دینی است، تصریح کرد: به غلط مومنیت در ذهن برخی در فقر و بدبختی تعریف شده در صورتی که خداوند مومنین را برترین‌ امت‌ها برشمرده و این برترین‌ها در اقتصاد، سیاست، تدبیر و تصمیم‌گیری و راحتی است.

وی ادامه داد: جلوگیری از اسراف و تبذیر یک اصل در اقتصاد سالم است و استثمار دیگران به دلیل بهره‌کشی از دیگران ارکانی که ممنوع شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان با بیان اینکه در داشتن اقتصادی سالم باید از کسب‌های حرام پرهیز کرد، بیان کرد: فروش شراب، آلات قمار، کتاب‌های ضاله که اندیشه‌ها را منحرف می‌کند، حرام است.

وی تاکید کرد: در برخی از نظام‌های کمونیستی مالکیت اختصاصی و اینکه در قبال کار تمامی افراد همگان به یک اندازه بهره می‌برند، سال‌ها از سوی امام خمینی‌(ره) رد شده بود و در نظام اسلامی میزان بهره‌وری هر فرد به اندازه تلاشش است.

حجت‌السلام ارزانی اضافه کرد: سرچشمه درآمدها، تمایلات و تقاضاها به تنهایی مدنظر نیست، بلکه تمایلات باید با مصالح عالی و همه جانبه بشر تطبیق کند.

وی با اشاره به عدم استیلای کفار بر مسلمین اظهار کرد: در اقتصاد سالم باید تلاش کنیم هیچگونه استیلایی از سوی کفار بر مسلمانان نباشد و این را نباید با تجارت که در آن هیچ محدودیتی به جز تجارت اسباب حرام ندارد، اشتباه بگیریم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان در بیان موارد مهم دیگر در اقتصاد سالم تصریح کرد: قائم به ذات بودن، حیات و قابلیت رشد و نمو ثروت، توجه به تربیت انسانی، تعامل بین اقتصاد ملی و بین‌المللی، ارتباط مستقیم بین تولید، تجارت و هدایت نظام حقوق و دستمزد به سمت و سوی واقعی از ویژگی‌های اساسی اقتصاد سالم است.

رشد اقتصادی از مولفه‌های توسعه‌یافتگی است

وی در ادامه بحث نقش زن در اقتصاد سالم تأکید کرد: آنچه که انسان‌ها را از سایر موجودات جدا می‌کند، تفکر است نه جنسیت و شخصیت والای انسانی مقربترین و با تقواترین موهبت الهی است.

ارزانی رشد اقتصادی را از مؤلفه‌های توسعه‌یافتگی دانست و افزود: توسعه‌یافتگی با اسلام در تماس است و در این میان زن نقش رهبری و مدیریت در اقتصاد سالم را دارد.

وی گفت: در حماسه اقتصادی به قطع به حضور زنان در این عرصه احتیاج است، این در حالی است که 120 سال قبل و در قرن 19 مشارکت زنان در مراسم غدیر خم رخ داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم در اصفهان نقش مشاوره و راهنمایی زنان، ارتقای معرفتی، تبیین و ترویج را از دیگر نقش‌های زنان در اقتصاد سالم دانست.

سه مدل برای الگو بودن زن معرفی شده است

وی با اشاره به سه مدل برای الگو بودن زن که توسط شهید مطهری مطرح شده است، بیان کرد: مدل سنتی که زن دارای ارزش است، اما بدون نقش و مدل غربی که زن دارای نقش اما بدون ارزش و در مدل اسلامی زن هم دارای ارزش و هم نقش معرفی شده است.

انتهای پیام/63007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول