اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع دانشجویان ‌رشت مطرح شد

متکی: دولت تعیین‌کننده نتیجه انتخابات نیست

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت تعیین‌کننده نتیجه انتخابات نیست، گفت: ‌‌تحقق حماسه سیاسی دشمنان را به خط آخر می‌رساند.

متکی: دولت تعیین‌کننده نتیجه انتخابات نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر متکی امروز در همایش بزرگ حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی در جوامع مدنی است، اظهار کرد: حاکمیت ملت بر سرنوشت خود یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در 34 سال گذشته مردم همواره در عرصه‌های مهم انقلابی حضور داشته و حامی نظام و انقلاب خود بوده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری امسال را با توجه به در نظر گرفتن بسیاری از مشکلات و موانعی که دشمنان برای کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده‌اند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، ادامه داد: حماسه زمانی به وجود می‌آید که ملتی در برابر جنگی نامتقارن قرار گرفته باشند به طوری که با حضور خود موجب به نتیجه نرسیدن توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن ‌شوند.

*القای مشارکت زیر 30 درصدی از توطئه‌های دشمن در انتخابات 88 بود

وی با تصریح بر اینکه برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد اختلال در انتخابات دولت نهم القای مشارکت زیر 30 درصدی بود، اذعان کرد: دشمن می‌خواست با این اتفاق عدم مشروعیت انقلاب ایران را در جهان تشریح کند.

متکی با اشاره به اینکه امسال باید مردم با حضور گسترده خود در عرصه انتخابات نقش‌آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: این امر دو نتیجه مهم به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: نتیجه نخست اینکه حضور حداکثری موجب شکست برنامه‌ها، توطئه‌ها، طراحی‌ها، شیطنت‌ها و دشمنی دشمنان می‌شود و دیگر اینکه آنها که معتقد و منتظر هستند نظام اسلامی به پایان خط برسد، در واقع خود به پایان خط می‌رسند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان، شرکت در انتخابات را یکی از اساسی‌ترین حقوق ملت خواند و گفت: مردم در انتخابات آزاد هستند تا هر که را که می‌خواهند انتخاب کنند اما اقشار پیشرو جامعه مانند دانشگاهیان باید بر استفاده از این حق به دیگران تأکید کنند.

*حضور در انتخابات از الزامات یک جامعه مدنی است

وی دانشگاهیان را مسئول تبیین و تشریح آشنایی دیگر اقشار با حقوق انتخاباتی خود دانست و گفت: نفس حضور در انتخابات، الزامی از الزامات یک جامعه مدنی است که باید با نگاهی دینی به عنوان یک تکلیف دینی محقق شود.

متکی به مناظره بین اوباما و رامینی درباره ایران اشاره کرد و گفت: امروز غرب به این نتیجه رسیده که برای ارتباط با ایران باید از روش‌های دیگری به غیر از اعمال زور و فشار و تحریم استفاده کند به طوری که این امر یکی از اساسی‌ترین مباحث مطرح بین صاحب‌نظران غربی است.

وی با تصریح بر اینکه امروز غرب دریافته است که با زور و تحریم نمی‌تواند در برابر ملت ایران ایستادگی کند، یادآور شد: آنها به دنبال تغییر راهکارهای خود برای تعامل با ایران هستند.

*بنی‌صدر از جایگاه ریاست جمهوری علیه نظام اسلامی استفاده می‌کرد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری برخی از مولفه‌ها و شاخصه‌های رئیس جمهور آینده را برشمرد و متذکر شد: بنی‌صدر نخستین رئیس جمهور کشور پس از انقلاب اسلامی بود که با به چالش کشیدن نظام از جایگاه مدیریتی خود سوءاستفاده کرد.

وی افزود: بنی‌صدر سرانجام مجلس را به این نتیجه رساند که او علیه نظام اسلامی شمشیر را از رو بسته است و همین امر موجب حذف او از صحنه سیاسی شد.

متکی با بیان اینکه گفتمان و میزان جذبه شخصیت کاندیداهای ریاست جمهوری از دیگر ویژگی‌های آنهاست، خاطرنشان کرد: دولت نباید نتیجه انتخابات را تعیین کند بلکه این مردم هستند که با در نظر گرفتن مولفه‌ها و ویژگی‌ها، کاندیدای مورد نظر خود را تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول