اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه UIC:

خطوط ریلی منطقه خاورمیانه گسترش پیدا می‌کند

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه UIC گفت: خطوط ریلی منطقه خاورمیانه با هم‌گرایی مشخص و برنامه‌های توسعه‌ای گسترش پیدا می‌کند.

خطوط ریلی منطقه خاورمیانه گسترش پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس نظری ظهر امروز در یازدهمین اجلاس رؤسای راه آهن‌های خاورمیانه عضو UIC اظهار کرد: اجلاس رؤسای راه آهن‌های خاورمیانه عضو UIC از امروز به منظور بحث و تبادل‌نظر در زمینه مسائل ریلی در اصفهان آغاز شده و به مدت دو روز در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ادامه دارد.

وی به حضور قوی درصد بالایی از کشورهای خاورمیانه در این اجلاس اشاره کرد و افزود: ترکیه، اردن، سوریه، عراق، افغانستان و نماینده کشور عمان در این اجلاس حضور دارند.

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه UIC تصریح کرد: ایجاد همگرایی مشخصی در سطح منطقه خاورمیانه از اهداف برگزاری این اجلاس به شمار می‌رود، چراکه در سطح خاورمیانه راه‌آهن‌های فعالی همچون سوریه، ترکیه و ایران وجود دارد و همچنین در برنامه توسعه‌ای این اجلاس درصدد توسعه راه‌آهن در کشور‌های امارات، قطر و عربستان هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه سریع در زمینه حمل و نقل ریلی انجام می‌شود، ادامه داد: این جلسات در زمینه بررسی مسائل فنی و حقوقی و دیدگاه‌های مختلف آن برگزار می‌شود.

نظری با تأکید بر اینکه دفتر منطقه‌ای UIC در تهران مستقر بوده و در زمینه موضوعات مختلف با رؤسای عضو در ارتباط است، گفت: هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری این اجلاس توسط کار‌گروه مشخص مسائل ایمنی و زیر‌بنایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ادامه اجلاس‌های پیشین جای کارگروه فنی و تخصصی خالی بوده است، افزود: تاکنون چندین اجلاس در سایر کشور‌ها برگزار شده و  اجلاس آموزشی در زمینه مسائل ایمنی و قطار سریع‌السیر بین کشورها به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر دفتر منطقه‌ای خاورمیانه UIC گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور همراهی مثبتی را با کشورهای عضو   UICداشته باشیم.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول