اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

راه دسترسی به غار یخ مراد آسارا ایمن‌سازی شد

مدیرکل میراث میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: بخشی از فرآیند ایمن‌سازی راه دسترسی به غار یخ مراد در آسارا انجام شد.

راه دسترسی به غار یخ مراد آسارا ایمن‌سازی شد

احد شریفی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز اعتباری به این طرح تخصیص داده نشده است اما به دلیل اهمیت موضوع بخشی از فرآیند ایمن‌سازی راه دسترسی به غار یخ مراد در آسارای کرج انجام شده است.

وی ادامه داد: مطالعه احداث راه دسترسی به غار یخ مراد در منطقه گردشگری آسارا از سال گذشته آغاز شد که هم‌اکنون به پایان رسیده است.

این مسئول تأکید کرد: توجه به مراکز گردشگری استان البرز یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌تواند ما را در جذب بیشتر گردشگر یاری دهد.

شریفی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب گردشگری و عدم اطلاع‌رسانی دقیق از وجود مراکز گردشگری بسیاری از این مراکز در استان البرز ناشناخته باقی مانده است عنوان کرد: شناخت آن‌ها نیازمند کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی درست است.

*غار یخ مراد از جاذبه‌های گردشگری استان البرز

وی با اشاره به اینکه غار یخ مراد یکی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز به شمار می‌رود، گفت: غار یخ مراد از جمله غارهای دیدنی و زیبایی است که در آبادی گچسر واقع در 64 کیلومتری جاده کرج - چالوس قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه در تشریح فضای این غار اظهار داشت: دهانه این غار 9.5 متر و ارتفاع آن سه متر بوده که رو به شمال شرقی باز شده است.

وی بیان کرد: بخشی از غار یخ مراد، چهار طبقه می‌شود که در یک امتداد عمومی به عمق 20 متر روی هم قرار می‌گیرند و تنها غار ایران با این کیفیت است.

شریفی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم در نقاط مختلف گردشگری این استان فراهم شود، افزود: متاسفانه عدم همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منجر به ضعیف شدن صنعت گردشگری که دومین محور توسعه این استان بعد از کشاورزی محسوب می‌شود، شده است.

*استان البرز سه غار را در خود جای داده است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود سه غار در استان البرز افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب، امکان وجود گردشگران برای بازدید از این مناطق فراهم نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز این غارها را شامل غار یخ مراد، هیو و غار تاریخی بادامستان عنوان کرد.

شریفی بیان داشت: البته هم‌اکنون بخشی از راه دسترسی به غار یخ مراد در دست اجراست و شهروندان می‌توانند از این غار بازدید کنند اما هنوز برای سایر غارها اداره کل طرحی را در دست ندارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر طرح‌های مناسبی برای این دو غار نیز به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول