اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

آیت‌الله یثربی(ره) طلبه‌ها را فقط به درس خواندن سفارش می‌کرد

مجید زجاجی گفت: آیت‌الله یثربی(ره) با وجود این‌که در بحث اقتصاد صاحب‌نظر و مدیری اقتصادی بود اما طلبه‌ها را فقط به درس خواندن سفارش می‌کرد.

آیت‌الله یثربی(ره) طلبه‌ها را فقط به درس خواندن سفارش می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجید زجاجی در آیین یادواره «دو همسنگر عالی‌مقام حضرت آیت‌‌الله مطهری و حضرت سید مهدی یثربی (ره)» در این شهرستان اظهار داشت: حضرت آیت‌الله یثربی(ره) در ابعاد سیاست، اقتصاد، اجتماع و جامعه‌شناسی، خانوادگی، علم و دانش و در ولایت‌مداری دارای تفکرات بی‌بدیلی بود.

وی افزود: اعتقاد آیت‌الله یثربی (ره) بر جدا نبودن دین از سیاست به گونه‌ای بود که ایشان قبل و بعد از انقلاب به عنوان شخصیتی مطرح بود که هیچ‌گاه گوشه انزوا را انتخاب نکرد و همیشه در بطن و درون جامعه و در صف اول قرار داشت.

به گفته وی در تظاهرات انقلاب همیشه در صفوف جلو جمعیت بود و درایت ایشان در ماجرای پایین کشیدن مجسمه طاغوت خون هزاران نفر را حفظ کرد. 

این شاگرد مکتب آیت‌الله سید مهدی یثربی (ره) با اشاره به این‌که امام جمعه فقید کاشان اعتقادی به کار اقتصادی طلبه‌ها نداشت گفت: ایشان با وجود این‌که در بحث اقتصاد صاحب‌نظر و مدیری اقتصادی بود اما طلبه‌ها را فقط به درس خواندن سفارش می‌کرد.

زجاجی خاطرنشان کرد: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه فقید کاشان، در زمینه اقتصادی تفکری عمومی داشتند و با تأسیس بنیادهای خیریه، حوزه‌های علمیه در کاشان، قمصر و برزک و ده‌ها مسجد و خوابگاه خدمات بی‌شماری را به جامعه عرضه داشت.

وی تصریح کرد: آیت‌الله یثربی‌(ره) با تفکرات اجتماعی و مردم‌داری خود، در شهرستان کاشان دارای جایگاه رفیعی بودند و حل مشکلات اجتماعی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده بود و برای حل آنها خود وارد عمل می‌شد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیت‌الله سید مهدی یثربی‌(ره) در علم و دانش نیز فقیه تمام عیاری بود که تدریس او تداعی‌کننده تدریس آیت‌الله حکیم بود.

به گفته وی، ایشان در علم و دانش، عالم و هم عالم‌پرور بود و با کسی در این مورد رودربایستی نداشت و اگر فردی برخلاف فقه جواهری سخن می‌گفت، جلوگیری می‌کرد. 

زجاجی در ادامه با اشاره به اینکه تفکرات آیت‌الله سید مهدی یثربی (ره) در مسیر ولایت و امامت بود، بیان داشت: این عالم برجسته محافظ حریم آرمان‌های انقلاب و مدافع ارزش‌های مقام معظم رهبری بود و همه را به مسیر ولایت دعوت می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله یثربی(ره) اعتقاد داشت طلبه‌ها باید ابهت و وقار داشته باشند و آلت دست افراد قرار نداشته باشند و هر طلبه در زمان خود به مانند استادی است که مردم از او درس می‌گیرند.

به گفته وی این عالم برجسته، در ده‌ها انتخابات شرکت داشت و اعتقاد داشت طلبه‌ها برای حضور در انتخابات باید عالم و به روز باشند تا بازیچه دست این و آن قرار نگیرند.

زجاجی با بیان این‌که فقیهان و دانشمندان زیادی در حوزه‌های علمیه ایشان تربیت شدند ابراز داشت: بسیاری از امام جمعه‌های کشور از شاگردان مکتب امام جمعه فقید کاشان هستند و بسیاری از انقلابیون آن دوران از دروس ایشان درس فرا گرفته‌اند.

آیین یادواره دو همسنگر عالی‌مقام حضرت آیت‌الله مطهری و حضرت سید مهدی یثربی (ره) به مناسبت هفته معلم با حضور طلاب حوزه‌های علمیه آیت‌الله یثربی و اساتید حوزه علمیه ولی عصر(عج)، امام موسی بن جعفر(ع) برزک و مکتب کوثر کاشان، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کاشان و امام جمعه برزک کاشان در کنار مضجع آیت‌الله سید مهدی یثربی(ره) نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه فقید کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول