اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

آیت‌الله جوادی آملی رونق‌بخش حوزه‌های علمی شیعی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: آیت‌الله جوادی آملی رونق‌بخش محافل علوم حوزوی و آبرویی برای حوزه‌های علمیه شیعی به حساب می‌آید.

آیت‌الله جوادی آملی رونق‌بخش حوزه‌های علمی شیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در مراسم تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی که به مناسبت روز استاد در مدرسه فیضیه برگزار شده بود، اظهار داشت: به مناسبت روز معلم جمعی از شاگردان آیت‌الله جوادی آملی تصمیم گرفتند تا از مقام علمی و عرفانی این استاد بزرگ تجلیل کنند.

وی ادامه داد: این مفسر برجسته قرآن و استاد درس خارج فقه با اندیشه‌های ناب و بکر و بدیع خود در عرصه علوم و معارف اسلامی و قرآنی از بهترین‌های مبلغان رسالات الهی است که با بیان خویش تشنگان علوم وحیانی را سیراب کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خطاب به آیت‌الله جوادی آملی گفت: بر خود لازم و فرض دیدیم که از باب آیه کریمه «لئن شکرتم لازیدنکم» و آیه کریمه «و اما بنعمت ربک فحدث» مقام و منزلت معنوی، عرفانی و فقهی، تفسیری و فلسفی آن یگانه دوران را در عرصه فرزانگی ارج نهیم و از مجاهدت‌های علمی و خدمات فرهنگی و معنوی حضرتعالی تجلیل کنیم.

وی افزود: استاد حکیم و فرزانه ما شاهراهی را با عنایت ربوبی و توجهات حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) به روی فرزانگان، نخبگان و اهل تحقیق گشوده است و با بدایع خود تحولی در عرصه علم و دانش و دانایی به وجود آورده و به حوزه تحقیق و پژوهش و نوآوری آبرو بخشیده است.

اسکندری با بیان اینکه آیت‌الله جوادی آملی در جهاد اصغر در همه مراحل زندگی مدافع محرومان و ستمدیدگان روزگار بوده و پیوسته حامی و مددکار انقلاب و نظام اسلامی یادگار امام عظیم‌الشأن مستضعفان عالم بوده است اظهار کرد: ایشان در جدال با استکبار جهانی مواضع روشن و کوبنده‌ای داشته و دارد.

وی افزود: ایشان در جهاد اوسط نه تنها شیطان و هوای نفس را به اسارت خود در آورده است که خط بطلان بر همه پلشتی‌ها و بداخلاقی‌ها کشیده و رگه‌های جهل و جهالت و افراط‌گری و دور از اخلاق و ادب را حکیمانه و مدبرانه به حاشیه رانده است و در عرصه جهاد اکبر که جنگ بین عقل و قلب و فهمیدن و دیدن است توانسته از راه‌های باریک فهمیدن گذشته و به شاهراه دیدن رسیده و از جمع مکسر به جمع سالم نایل آید و امروز در زمره عارفان بالله و شاهدان امت چون گوهر چهل‌چراغی بدرخشد.

شاگرد درس خارج فقه آیت‌الله جوادی آملی گفت: این عالم جلیل‌القدر در همه عمر پیوسته مفسر قرآن سرمدی و مبین دین احمدی و شارح مکتب علوی و فاطمی(س) بوده و هم‌اکنون رونق‌بخش محافل علوم حوزوی و آبرویی برای حوزه‌های علمیه شیعی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/78001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول