اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه لنگرود:

تفکر سیاسی آیت‌الله بهجت با امام (ره) و رهبری نزدیک بود

مدیر حوزه علمیه لنگرود گفت: آیت‌الله‌ العظمی بهجت (ره) از نظر سیاسی نزدیکی بسیاری با تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری داشتند.

تفکر سیاسی آیت‌الله بهجت با امام (ره) و رهبری نزدیک بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام رحیم عباسی امروز در همایش «در محضر بهجت 2» در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه معرفت یکی از خواسته‌های فطری انسان است، اظهار کرد: انسان باید در این دنیا برای حرکت درست، خود را بیابد.

وی معرفت نسبت به خود را مقدمه معرفت نسبت به پروردگار عالم دانست و تصریح کرد: اگر انسان خود را به خوبی بشناسد خدا را نیز بهتر خواهد شناخت.

شاگرد آیت‌الله بهجت (ره) با اشاره به اینکه ایشان از کودکی تصمیم داشتند بنده خدا باشند، گفت: آیت‌الله‌ بهجت (ره) در طول روز حتی ثانیه‌ای از وقت خود را برای غیر خدا هدر نمی‌دادند و تمام کارهایشان در راه خدا بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله‌ بهجت (ره) برخی کارهای خوب خود را به اسم دیگران بیان می‌کردند، متذکر شد: ایشان معتقد بودند که کار خوب را نباید بگوییم «من انجام دادم» زیرا ممکن است شبهه ریا ایجاد شود.

شاگرد آیت الله ‌العظمی بهجت، افزود: هدف ایشان اشاعه معروف و جلوگیری از انجام منکرها بود.

مدیر حوزه علمیه لنگرود، مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله بهجت را عبد و بنده خدا بودن ایشان عنوان کرد و گفت: ایشان معتقد بودند که نماز اول وقت موجب ایجاد کرامت در انسان می‌شود و در تمام مراحل سلوک به طرف خدا موثر است.

عباسی درباره توجه آیت‌الله‌ بهجت به نمازهای مستحبی، تصریح کرد: ایشان به غیر از نمازهای یومیه و مستحبی، هر روز نماز جعفر طیار را می‌خواندند و معتقد بودند این نماز اکسیر اعظم است.

*علم مفید انسان را به یاد خدا می‌اندازد

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه در تمام کارها انسان به مشکل بر نمی‌خورد و اگر فردی مانند آیت‌الله‌ بهجت (ره) بنده حقیقی خدا باشد حتی امام زمان (عج) نزد او می‌آید.

شاگرد آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره)، به اهمیت ایشان به جلوگیری از خودنمایی و ریا در کارها اشاره کرد و افزود: ایشان به دلیل جلوگیری از خودنمایی و ریا حتی حاضر نبودند رساله خود را چاپ کنند و در ابتدا رساله ایشان با پول شاگردانشان چاپ شد.

وی علم مفید را علمی دانست که انسان را به یاد خدا بیندازد و او را درگیر دنیا نکند و گفت: تاکید همیشگی آیت‌الله‌ بهجت (ره) توجه به خدا بود.

*تفکر سیاسی آیت‌الله بهجت (ره) با امام (ره) و رهبری نزدیک بود

عباسی، با اشاره به ارتباط بسیار نزدیک آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) با امام خمینی (ره)، تصریح کرد: ایشان از نظر سیاسی نزدیکی زیادی به تفکرات امام (ره) و مقام معظم رهبری داشتند.

وی درباره ارتباط آیت‌الله‌ بهجت با مقام معظم رهبری تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‌ای گاهی شب‌های سه‌شنبه به قم می‌آمدند و به دیدار آیت‌الله‌العظمی بهجت (ره) می‌رفتند و دیدارهای خصوصی با یکدیگر داشتند.

مدیر حوزه علمیه لنگرود خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت (ره) آموختن سه علم اعتقادات، اخلاق و احکام شرعی را برای تمام افراد واجب می‌دانستند.

ا‌نتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول