اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آل‌اسحاق:

دولت یازدهم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را قطع نکند

یک فعال حوزه اقتصاد اجرای جدی و مستمر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها توسط دولت یازدهم را مورد تاکید قرار داد.

دولت یازدهم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را قطع نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی آل اسحاق ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات هتل مروارید ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات شجاعانه دولت احمدی‌نژاد قلمداد می‌شود زیرا دولت‌های قبلی نیز برای اجرای این قانون تمایل داشتند ولی جسارت پیدا نکردند.

وی آغاز این کار را شجاعانه دانست ولی از اینکه اهداف ترسیم شده برای آن تحقق نیافت اظهار تاسف کرد و گفت: با اجرای قانون مذکور بنا بود درصدی از منابع مالی ناشی از صرفه‌جویی حامل‌های انرژی برای سرمایه‌گذاری، سلامت، تولید و .. تخصیص پیدا کند ولی این امر انجام نشد.

این فعال اقتصادی تداوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت‌های آینده را خواستار شد و افزود: باید بین دولت و مجلس شورای اسلامی تعامل و هماهنگی کامل شکل گیرد تا در سایه این همکاری مراحل بعدی قانون فوق اجرا شده و اهداف ترسیم‌یافته برای آن تحقق پیدا کند.

آل‌اسحاق بر لزوم تداوم اجرای طرح مسکن مهر تا زمان تحویل واحدهای مسکونی به صاحبان آنها اشاره کرد و افزود: در دولت کنونی 40 درصد منابع بانکی به مسکن مهر اختصاص یافت به طوری که در صنعت و اشتغال دچار مشکل شدیم ولی با این همه باید اجرای این طرح ادامه پیدا کند زیرا مردم آورده شخصی برای خرید این واحدهای مسکونی را با دشواری و تحمل فشار تامین کرده‌اند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با وضعیت حوزه سلامت نیز گفت: متاسفانه هزینه‌های سلامت در کشور ما سرسام‌آور است به طوری که بیمه نیز خدمت چندانی به افراد زیرپوشش خود ارائه نمی‌دهد و فقط 30 درصد هزینه‌ها را تقبل کرده است از این رو رئیس‌جمهور آینده و تیم کاری وی باید برای حوزه سلامت برنامه‌های مناسبی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه رایگان کردن درمان را ادعا نمی‌کنیم، افزود: مردم ما شایسته خدمت‌های بسیار بزرگتر از این هستند ولی چنین ادعایی نداریم لیکن امیدوار هستیم که حداقل بتوانیم بیماران صعب‌العلاج مانند افراد سرطانی و امثال آن را زیرپوشش دولت قرار دهیم تا به طور رایگان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

این فعال اقتصادی یکی از مسائل داغ امروز را سیاست خارجی و برقراری ارتباط با آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: هر دولت و هر نظامی در روابط خارجی یک چارچوب و خطوط قرمزی دارد که از آن نباید تجاوز کند لیکن چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مقام معظم رهبری تعریف می‌کنند بنابراین از اصول مورد نظر ایشان نباید تجاوز کرد.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول