اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی در قائمشهر:

یارانه‌ها را باید افزایش داد/ همه افراد جامعه به یارانه نیاز ندارند

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم یارانه‌ها را باید افزایش داد، اما همه افراد جامعه به یارانه نیاز ندارند.

یارانه‌ها را باید افزایش داد/ همه افراد جامعه به یارانه نیاز ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی یکشنبه‌شب در همایش تبیین راهبردهای حماسه سیاسی و اقتصادی در مسجد صبوری قائمشهر با بیان اینکه حضور مردم در این همایش‌ها نشانگر فهم و بصیرت و اراده جدی آنان برای استمرار حرکت انقلابی است، اظهار داشت: این تجمع‌های مردمی حاکی از این است که مردم بر آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و همواره از مواضع خود دفاع خواهند کرد.

وی با تأکید بر پیشرفت‌های چشمگیر ایران در علم پزشکی خاطرنشان کرد: امروز یکی از منابع درآمدی کشور توریسم پزشکی است؛ هم‌اکنون در کشور بیمارستان‌هایی داریم که فقط بیماران خارجی را درمان می‌کنند؛ همچنانکه با پیشرفت‌های پزشکی حال حاضر، ملت ایران نیز برای درمان بیماری نیازی به رفتن به خارج از کشور ندارد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پیشنهاد مذاکره آمریکا با ایران اذعان داشت: اگر زمانی رابطه با آمریکا بتواند منافع کشور ما را تأمین کند و موجب ارتقای کشور شود، این رابطه می‌ارزد، اما آنها جز گرفتن اقتدار ما و بی‌انگیزه کردن کشور هدف دیگری ندارند.

پورمحمدی با ابراز تأسف از وضع نامناسب اقتصاد کشور اظهار داشت: در این مورد علاوه بر طراحی دشمن، خودمان هم عامل بی‌نظمی و بی‌قاعدگی‌های اقتصادی بودیم که توقف این روند با خلق حماسه سیاسی مردم و انتخاب فرد اصلح از سوی آنان حماسه اقتصادی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان کارخانجات نساجی مازندران که گرفتار سوءمدیریت‌ها شد، تأکید کرد: در سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان یارانه دادیم که اگر 100 میلیارد تومان به نساجی می‌دادیم، این صنعت تاکنون احیا شده بود.

پورمحمدی در بیان دیدگاه خود درباره یارانه‌ها ابراز داشت: معتقدم یارانه‌ها را باید افزایش داد، اما همه افراد جامعه به یارانه نیاز ندارند؛ بلکه طیفی از نیازمندان و زمین‌گیران جامعه هستند که نیاز به دریافت یارانه‌ها دارند و نیز طلاب، هنرمندان و مربیان ورزشی که درآمد مناسبی ندارند؛ هم به این گروه تعلق دارند، اما باقی آحاد جامعه به جای دریافت یارانه خواهان شغل، تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری هستند تا در صورت بیکاری توان اداره زندگی را داشته باشد.

 وی همچنین علت ناموفق بودن طرح پزشک خانواده را عدم توانایی در تأمین هزینه و پول پزشک خانواده اعلام کرد.

این کاندیدای احتمالی با تاکید بر اهمیت تخصیص یارانه‌ها به تولیدکنندگان افزود: در استان مازندران بر اساس گزارش‌های ارائه شده تا 30 درصد کارخانه‌ها تولید دارند و بخش زیادی از کارگران از کارخانه‌ها اخراج شدند که بیشتر شکایات این بخش مربوط به کمبود نقدینگی و پول اعلام شد ولی به جای تخصیص یارانه، تسهیلات بانکی به برخی افراد با نام تولیدکننده پرداخت شد که توان باز پرداخت وام‌ها را نداشته و معوقات بانکی زیادی را رقم زدند.

پورمحمدی کمک به تولید را راه برون‌رفت از رکود اقتصادی دانست و تأکید کرد: باید یارانه‌ها را به متخصصان بخش تولید پرداخت تا با ایجاد اشتعال و تولید فراوان و افزایش قدرت اقتصادی، درآمد سرانه ملی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه رأی مردم گام نخست خلق حماسه اقتصادی است، بیان کرد: مردم با حضور گسترده در انتخابات شخصی را انتخاب کنند که اقتصاد و درد جامعه را بفهمد و به جای وعده‌های آبکی، شایسته‌سالاری را مبنای کارش قرار دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از سیستم اداری کشور تصریح کرد: نظام اداری کشور، نظامی قدیمی و عقب مانده است. این نظام حتی با داشتن مدیران شایسته هم قادر به اصلاح کشور نیست.

پورمحمدی با تأکید بر تحول اداری نظام افزود: مقام معظم رهبری تحول نظام اداری را در 26 بند تدوین کردند که بر زمین مانده است که اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم تحول اقتصادی را در کشور اجرا کنیم.

وی با اشاره به تخلفات شوراها و شهرداری‌ها اذعان داشت: هرچند متخلف بسیار است، اما من به شوراها و شهردارها بدبین نیستم؛ بلکه سیستم اداری این سازمان‌ها قابل ایراد است و من تأکید دارم که مبارزه با فساد و اصلاح سیستم اداری شرط اصلاح کشور است.

پورمحمدی با تأکید بر کوچک کردن دولت اظهار داشت: پول مملکت را دولت می‌خورد و این به بزرگی و گستردگی دولت برمی‌گردد که باید هزینه همه دولتی‌ها را تأمین کند و این متوجه افرادی است که با توجه به عظیم بودن دولت بازهم خواهان الحاق شهرداری به بدنه دولت هستند.

این کاندیدای احتمالی همچنین افزود: مردم باید برای انتخاب مدیریت شهری و عالی اجرایی کشور تصمیم بگیرند و در این انتخاب باید به شکلی عمل کنند تا حماسه سیاسی و اقتصادی با تعیین فرد اصلح شکل بگیرد و کشور با ایستادگی در مقابل دشمن به اقتصاد قوی و پررونق مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام/86008/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول