اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر قرآنی مطرح کرد

عدم رعایت اصول صحیح خوردن غذا عامل بیماری‌های قلبی و عروقی

محقق و پژوهشگر قرآنی کشور 46 درصد بیماری‌های رایج در کشور را مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: رعایت نکردن اصول صحیح غذا خوردن باعث این امر شده است.

عدم رعایت اصول صحیح خوردن غذا عامل بیماری‌های قلبی و عروقی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، جلیل بابایی ظهر امروز در جمع بانوان ملایر در مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) با اشاره به اینکه بیشتر بیماری‌های انسان مربوط به رعایت نکردن اصول بهداشتی و بی‌توجهی به نحوه صحیح غذا خوردن است، افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت بیش از 20 درصد از مردم از ناراحتی فشار خون در کشور رنج می‌برند و بیش از 50 هزار نفر نیز به بیماری‌هایی از قبیل ام اس دچار هستند.

 وی به بیماری پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: این بیماری که در زنان بسیار شایع است امروز به سن 40 سالگی رسیده و به خاطر مصرف نکردن برخی غذاها از جمله لبنیات در بین خانواده‌ها شایع شده است.

 محقق و پژوهشگر قرآنی کشور با بیان اینکه عمل قلب در کشور در سال‌های اخیر چندین برابر شده افزود: مهمترین علت شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌ها از جمله دستگاه گوارش رعایت نکردن اصول صحیح غذا خوردن بوده و 46 درصد بیماری‌های رایج در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

 وی مصرف غذاهای کاذب و آماده، مصرف آب بین غذا، نجویدن درست غذا، صحبت کردن در حین خوردن غذا و... را از عوامل مهم بیماری‌های گوارشی و معده در کشور برشمرد.

 بابایی در ادامه با اشاره به نحوه صحیح غذا خوردن از نگاه قرآن و روایات دینی افزود: طبق دستورات و روایات از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بیش از 40 مورد روایت برای مصرف و نحوه صحیح آداب غذا خوردن ذکر شده است.

وی گفتن بسم‌الله و شستن دست‌ها قبل از خوردن غذا را بسیار مهم برشمرد و عنوان داشت: درست جویدن غذا مهم‌ترین عامل سلامتی است چون بزاق دهان بهترین روش هضم غذا است که متأسفانه امروزه این امر به کلی از بین رفته و ما سعی می‌کنیم با خوردن آب، نوشابه و یا هر نوشیدنی دیگری در بین غذا به هضم غذا کمک کنیم که این خود عامل مهم بیماری‌های گوارشی و معده برای افراد است.

 وی تصریح کرد: مصرف آب در بین غذا به هیچ وجه سفارش نمی‌شود و باید آب را حتماً دو ساعت بعد از مصرف غذا بنوشیم و با این سفارش تا کنون بسیاری از بیماری‌های شایع معده درمان شده است.

 بابایی بیان داشت: متأسفانه امروزه ما اصول درست غذا خوردن را رعایت نمی‌کنیم و با وقت کمی که برای خوردن غذا اختصاص می‌دهیم باعث می‌شویم همه امراض و بیماری‌ها در بدن ما رشد و شیوع پیدا کند.

وی افزود: ضعیف شدن چشم، خراب شدن پوست، نفخ شکم، بیماری‌های روده‌ای، سرطان‌ها و... از عوامل درست مصرف نکردن و نجویدن غذا است.

محقق و پژوهشگر قرآنی کشور ابراز داشت: امروز افزودنی‌هایی که به غذاها اضافه می‌شود عامل بسیاری از سرطان‌ها در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها از جمله زکام به عنوان یک نعمت برای انسان شمرده شده است گفت: متأسفانه امروز بعد از دو روز سرماخوردگی ما سعی می‌کنیم با خوردن داروهایی از جمله مسکن‌ها بیماری را سرکوب کنیم در حالی که این کار خود باعث می‌شود تا بیماری به جای اینکه از بدن خارج شود در بدن بماند و به بیماری‌هایی از جمله سینوزیت و میگرن دچار شویم.

بابایی بهترین درمان از نظر قرآن و روایات برای بیماری‌ زکام  را مخلوط عسل و کمی سیر و یا لیمو برشمرد و گفت: عسل در قرآن کریم و روایات به عنوان شربت شفا یاد شده و درمان بسیاری از بیماری‌ها است.

 وی در ادامه به مصرف سالاد در بین غذا اشاره کرد و افزود: این خود اشتباهی بزرگ است که سالاد را بعد و یا در میان غذا مصرف می‌کنیم و باید سالاد 10 دقیقه قبل از غذا و  میوه نیز بین وعده‌های غذایی مصرف شود.

محقق و پژوهشگر قرآنی کشور در ادامه به درمان بیماری‌ها‌یی از جمله یبوست، اسهال، آفت دهان و ... اشاره کرد و گفت: درمان این بیماری‌ها نیز با روش‌های گیاهی بسیار مفید است و باید درست و به موقع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اقلیم‌های منطقه کشور با هم متفاوت است افزود: کسانی که به شهر دیگری می‌روند نخستین کاری که هنگام ورود به آن شهر می‌کنند خوردن یک استکان آب جوش از آب آن شهر یا منطقه باشد که اگر این کار صورت گیرد با توجه به سیستم بدن شخص دیگر دچار بیماری و یا مسمومیت‌های دیگر نخواهد شد.

بابایی خواستار رفع سنت‌ها و عادت‌های غلط در غذا خوردن به ویژه در مهمانی‌ها شد و تصریح کرد: در این راستا باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا عادات غلط از میان برداشته شود چرا که همین عادات غلط ریشه بیماری‌ها در کشور است.

 وی بر خودشناسی، خداشناسی، هستی‌شناسی و شناخت افراد اطراف خود تأکید کرد و ابراز داشت: وقتی به خودشناسی برسیم می‌توانیم به خداشناسی و هستی‌شناسی دست پیدا کنیم و با اطرافیان خود رابطه خوبی برقرار کرده و نسبت به آنها حس خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول