اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

رونمایی ویدئو کنفرانسی مرمت مسجد جامع همدان توسط رئیس جمهور

همزمان با 600 مسجد سراسر کشور، رونمایی ویدئوکنفرانسی مرمت مسجد جامع همدان توسط رئیس جمهور صورت گرفت.

رونمایی ویدئو کنفرانسی مرمت مسجد جامع همدان توسط رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قرار بود امروز همزمان با سراسر کشور 600 مسجد مرمت شده میراث فرهنگی توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی رونمایی شود که به خاطر نقص فنی، تنها شهر همدان موفق به رونمایی از این بنا شد.

این مراسم که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مرمت ایوان جنوبی مسجد جامع همدان از طریق ویدئوکنفرانس توسط محمود احمدی‌نژاد پرده‌برداری شد.

مرمت مسجد جامع همدان در سال 88 آغاز شد و در سال 91 به کار خود پایان داد.

مبلغ هزینه شده برای مرمت ایوان جنوبی مسجد جامع همدان 2 هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی کشور بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در حاشیه رونمایی از مرمت مسجد جامع همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بنای مسجد جامع همدان در دوران فتحعلی‌شاه قاجار مورد مرمت اساسی قرار گرفت.

علیرضا ایزدی بیان داشت: در دوره صفویه دو گنبد بر روی ایوان جنوبی این مسجد اضافه شد که در سال 88 به منظور استحکام‌بخشی به این بنا مرمت آن آغاز شد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به نوع عملیات مرمتی این بنا نیز خاطرنشان کرد: مرمت استحفاظی و استحکام‌بخشی ایوان و تزئینات داخلی و مناره‌های پیرامون مطابق الگوی اولیه انجام شده است.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول