اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور هنری شهرداری مشهد خبر داد

رونمایی از المان «لحظه شکار آهو» در مشهد

مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: از یادمان دائمی «لحظه شکار آهو» در مشهد مقدس رونمایی شد.

رونمایی از المان «لحظه شکار آهو» در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، هادی مظفری در حاشیه مراسم رونمایی از صد و بیست و یکمین یادمان دائمی مشهد مقدس برگزار شده بود، اظهار کرد: پیش از عید نوروز امسال، 90 المان دایمی در شهر وجود داشت که با اضافه شدن 30 نماد دیگر در سال جاری، این تعداد به 121 نماد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در پنج سال گذشته انجام شده است، می‎توان گفت چهار برابر طول تاریخ به تعداد نمادهای شهر افزوده شده است.

مدیر هنری شهرداری مشهد، یادمان دائمی «لحظه شکار آهو» را از جمله آثار برتر و برگزیده جشنواره یادمان‎های رضوی بر شمرد که با موضوع امام رضا (ع) یکی از با ارزش‎ترین روایات منصوب به آن حضرت را به زیبایی به تصویر کشیده است.

وی افزود: یادمان لحظه شکار آهو به شکل «فیگوراتیو» طراحی شده و مضمون کلی آن در مورد یک شکارچی است که در حال رها کردن تیر از چله کمان است.

وی ادامه داد: در این میان نقوش اسلیمی اشاره‎ای دارد به حضور معنوی امام رضا (ع) که آهو نیز در حریم امن آن امام قرار گرفته است و بر خلاف اینکه در تیررس شکارچی است، احساس آرامش می‎کند.

گفتنی است یادمان «لحظه شکار آهو» 14 اردیبهشت ماه در مکانی مناسب واقع در میدان راه‌آهن، انتهای خیابان شهید کامیاب رونمایی گردید.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول