اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان اعلام کرد

رشد 15 درصدی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از رشد 15 درصدی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال 90 خبرداد.

رشد 15 درصدی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه کردستان

سلمان روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به وجود هزار و 600 موقوفه در استان اظهار کرد: این تعداد موقوفه دارای 15 هزار رقبه هستند.

وی تصریح کرد: موقوفات استان در سال گذشته 4 میلیارد و 500 میلیون تومان درآمد داشتند که این میزان درآمد برطبق نیت واقفین هزینه شده و خواهد شد.

وی میزان درآمد بقاع متبرکه استان را نیز در سال گذشته 270 میلیون تومان ذکر کرد و بیان داشت: مبلغ ناچیزی از درآمد بقاع متبرکه و موقوفات در عرصه عمرانی و فرهنگی صرف می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان قروه بیشترین درآمد را در سال گذشته داشتند.

روحی با بیان اینکه موقوفات شامل دو نوع انتفاعی و منفعتی هستند، عنوان کرد: مساجد، حسینیه‌ها و درمانگاه‌ها که ساختمان‌ آنها تنها مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد جزو موقوفات انتفاعی هستند.

وی ادامه داد: موقوفات منفعتی که کارکرد و آثار و برکات بیشتری دارد شامل مساجدی است که دارای چند باب مغازه هستند که وجود این مغازه‌ها مسجد را از کمک‌های مردمی و دولتی بی‌نیاز می‌کند.

وی به زمان آغاز فعالیت کتابخانه تخصصی قرآن کریم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد کتاب‌های لازم برای تجهیز کتابخانه وجود دارد ولی متاسفانه هنوز فضای مناسبی برای آن در شهرستان سنندج مهیا نشده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان تصریح کرد: انشالله در 6 ماهه اول سال جاری با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کتابخانه تخصصی قرآن در سنندج راه‌اندازی می‌شود.

روحی عنوان کرد: یکی از نیازهای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان کردستانی در زمینه قرآنی وجود کتابخانه تخصصی در این عرصه است که امیدورایم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه در کردستان تنها یک موقوفه قرآنی وجود دارد از مردم خیر ونوعدوست استان که خواهان وقف اموال خویش هستند خواست در وقف اموالشان در عرصه قرآنی نیز اهتمام داشته باشند چراکه ترویج فعالیت‌های قرآنی از نیازهای اساسی جامعه امروز است.

انتهای پیام/79003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول