اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد

افزایش 600 درصدی موقوفات کشور

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف گفت: تعداد موقوفات کشور در سه سال اخیر نسبت به 32 سال انقلاب 600 درصد رشد داشته است.

افزایش 600 درصدی موقوفات کشور

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ترویج فرهنگ وقف را یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف عنوان کرد.

وی اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های پیامبر (ص) و هدیه الهی بشریت است.

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف وقف را ارتباط انسان با خدا پس از مرگ دانست و تصریح کرد: مدیریت اموال وقف حتی پس از مرگ نیز با انسان است زیرا تا ابد باید طبق نیات واقف عمل شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف در حد جایگاه آن نهادینه نشده است، در کشور بالغ بر 127 هزار موقوفه وجود دارد.

شرفخانی، درباره وضعیت وقف در کشور اذعان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 89 متوسط وقف جدید در هر سال میانگین 198 وقف در کشور ثبت شده بود. در سال 89 نیز یک‌هزار و 24 وقف جدید در کشور ثبت شد که حدود شش برابر گذشته بود.

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف کشور تعداد وقف در سال 90 را یک‌هزار و 520 وقف و در سال 91 را دو هزار وقف در کشور عنوان کرد.

وی با تصریح بر اینکه در مدت 17 روز نخست از سال جاری نیز تعداد 106 وقف جدید شد، اذعان کرد: تعداد موقوفات کشور در سه سال اخیر نسبت به 32 سال انقلاب 600 درصد رشد داشته است.

به گفته شرفخانی در 32 سال گذشته بیش از شش هزار موقوفه در کشور ثبت شده بود که تعداد موقوفات کشور در سه سال اخیر چهار هزار موقوفه بود.

وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب وقف در کشور فاصله داریم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار در زمینه ترویج فرهنگ وقف هستند.

معاون فرهنگی‌اجتماعی سازمان اوقاف وقف را موجب از بین رفتن محرومیت فرهنگی و اجتماعی در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی و سیاسی عنوان کرد. وقف یک عمل ممتاز دینی است که باید در عرصه امروز فعال شود.

شرفخانی سردار سلیمانی را یکی از واقفان کشور معرفی کرد و متذکر شد: سردار سلیمانی تمام اموالش را وقف کرد.

وی آیت‌الله عاملی یکی از مراجع عظام را نیز از جمله واقفان ذکر کرد و یادآور شد: وقف بهترین و کامل‌ترین صدقه جاری و عملی ماندگار است.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول