اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

اجرای دور نخست آبیاری یک‌ میلیون اصله نخل در آبپخش

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از اجرای دور نخست آبیاری یک‌میلیون اصله نخل در آبپخش با دبی هشت هزار لیتر بر ثانیه خبر داد.

اجرای دور نخست آبیاری یک‌ میلیون اصله نخل در آبپخش

سیدمهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: فرآیند آبیاری از مهم‌ترین نیازهای کشاورزی منطقه است و در افزایش کمی و کیفی محصولات و تولیدات کشاورزی منطقه اثرگذار است.

وی افزود: مطلوبیت در اجرای فرآیند آبیاری از مهم‌ترین مسائلی است که مدیریت و پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به آن توجه دارند و با تلاش‌ و نظارت شبانه‌روزی برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به بازسازی پس از خسارت سیلاب آذرماه سال گذشته به کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش بازسازی و مرمت این کانال به مناسب‌ترین شکل و با بالاترین کیفیت صورت گرفته است.

موسوی اذعان داشت: در طراحی کانال جدید بهترین و کارآمدترین طرح را به‌منظور ورود مسیل‌ها، روان‌ آب‌های شهری و کانال دفع آب‌های سطحی به کانال آبیاری شاهد بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش کارآیی مطلوب دارد، اضافه کرد: چپ‌آب کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش در طراحی جدید و پس از اجرای عملیات ترمیم در نقطه مناسبی طراحی و اجرا شده است و در جریان سیلاب بهاری که بر اثر باران‌های بهاری صورت گرفته، کارآیی این کانال آبیاری را شاهد بوده‌ایم.

موسوی ابراز داشت: کانال اصلی شبکه آبیاری آبپخش که پس از سیل آذرماه با اعتبار بالایی ترمیم و بازسازی شده، پاسخگوی مناسبی برای عبور جریان دبی آب در شرایط اضطراری است.

این مسئول از اجرای دور نخست آبیاری یک‌میلیون و 50 هزار اصله نخل در آبپخش خبر داد و گفت: هم‌اکنون دور نخست آبیاری 1.3 میلیون اصله از نخیلات منطقه آبپخش در سال 92 با دبی هشت هزار لیتر بر ثانیه در حال اجرا است و کارشناسان و میرآب‌های شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تلاش شبانه‌روزی برای انجام فرآیند آبیاری با مطلوب‌ترین شکل ممکن تلاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بیان داشت: با توجه به لایروبی دستی و مکانیکی که در روزهای قبل شاهد بوده‌ایم، فرآیند آبیاری با سرعت و راندمان بالاتری انجام می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه آب جاری در کانال‌های آبیاری، آب ناشی از سیلاب است، عنوان کرد: آب جاری در کانال‌های آبیاری آبپخش، آب ناشی از سیلاب‌های بهاری است و به دلیل غنی بودن از لحاظ مواد مغذی و معدنی برای تقویت ریشه نخیلات و افزایش بهره‌وری و تولید نخیلات بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: رضایت باغداران و بهره‌برداران منطقه مهم‌ترین دغدغه‌ای است که مجموعه شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و اداره آبیاری آبپخش برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/2452/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول