اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری:

90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی جذب بازار کار می‌شوند

رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری گفت: بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار و مراکز صنعتی می‌شوند.

90 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی جذب بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ناصر صداقتی‌پور در نخستین جلسه مجمع خیرین دانشکده‌های فنی و کشاورزی استان مازندران با بیان چگونگی تشکیل مجمع خیرین دانشکده‌های فنی و کشاورزی استان اظهار داشت: با توجه به تشکیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی دو سال گذشته و جدا شدن از بدنه وزارت آموزش و پرورش با لحاظ کردن میزان امکانات، ظرفیت دانشکده‌ها، تشکیل کمیته خیرین امری اجتناب‌ناپذیر بوده است.

وی افزود: با این وجود با تصمیم رؤسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان راه‌اندازی کمیته خیران در دستور کار قرار گرفت و هدف از تشکیل این جلسه تجلیل از زحمات خیران بوده و اینکه از نظرات سازنده این افراد استفاده شده و در جهت بهبود و پیشرفت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های لازم انجام گیرد.

وی گفت: با تعامل بیشتر بین دانشکده‌ها و افراد خیر نیازهای واقعی دانشکده‌ها برطرف خواهد شد.

صداقتی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش زیادی در راه‌اندازی و آموزش مهارت‌های فنی دارد و نقش اساسی را در اشتغالزایی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها ایفا می‌کند، چراکه بیش از 90 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای جذب بازار کار و مراکز صنعتی می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت دانش‌آموزی و تعطیلی بسیاری از مدارس غیرانتفاعی، جهت‌گیری و سوق دادن خیران مدرسه‌ساز علاوه بر مدرسه‌سازی به سمت دانشکده‌های فنی و کشاورزی، موجب توانمند شدن دانشکده‌های فنی و کشاورزی و شکوفایی ایران اسلامی خواهد شد و گام‌های ارزنده‌ای در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی برداشته خواهد شد.

دبیر کمیته خیران دانشکده‌های فنی و کشاورزی مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 92 به سال حماسه سیاسی و اقتصادی‌، هدف از این جلسه تحقق حماسه اقتصادی است.

کریم اکبری گفت: با استفاده از راهکارهای اجرایی و مدیریت درآمد و با توجه به ساختار دانشکده‌های فنی و کشاورزی می‌توان روش‌های ناب درآمدزایی را اتخاذ کرد.

انتهای پیام/2296/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول