اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ باهنر در قزوین:

مسئولیت کارهای احمدی‌نژاد را جبهه اصولگرایی بر عهده نمی‌گیرد

نامزد احتمالی ریاست جمهوری در قزوین گفت: جبهه اصولگرایی مسئولیت کارهای احمدی‌نژاد را بر عهده نمی‌گیرد.

مسئولیت کارهای احمدی‌نژاد را جبهه اصولگرایی بر عهده نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا باهنر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت احمدی‌نژاد اصولگرا بود، اما کاندیدای جبهه اصولگرایی شخص احمدی‌نژاد نبود.

باهنر افزود: پیش از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد با او سابقه دوستی 20 ساله داشتم، اما بنا نیست منافع ملی را فدای رفاقت و یا حزب و تشکیلات کنیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه احمدی‌نژاد کاندیدای ما نبود در زمان انتخاب شدن وی به عنوان رئیس جمهور اعلام کردیم از هر کاری که به نفع مردم باشد، حمایت می‌کنیم.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان خاطر نشان کرد: همانند دوران خاتمی، در زمان احمدی‌نژاد هم حزب اصولگرایان از کارهای زیادی که دولت به نفع مملکت انجام داد، حمایت کرد؛ اما هر جا که اقدامات، به ضرر کشور بوده است، با آن مقابله حقوقی کرده‌ایم.

باهنر تصریح کرد: اگر کسی سراغ دارد که از کار ناصواب احمدی‌نژاد حمایت کرده‌ام، اعلام کند تا از ملت معذرت خواهی کنم.

*دولت سایه نیستیم

وی در خصوص مطالب برخی نشریات که جبهه اصولگرایان را دولت سایه دانسته‌اند، اذعان کرد: در عرف بین‌المللی دولت سایه به دولتی گفته می‌شود که در حزب اقلیت قرار دارد و حاکم نیست؛ اما انتظار می‌کشد تا روزی در حزب اکثریت قرار بگیرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما دولت سایه نداشته‌ایم، زیرا حتی اگر کسی در پشت پرده قصد برچیدن دولت احمدی‌نژاد را داشته باشد، اجازه این کار به او داده نمی‌شود.

باهنر همچنین در خصوص نقش مجلس در بروز مشکلات اقتصادی یادآور شد: اگر مجلس به وزیران نه چندان قوی رأی داد، به این دلیل بود که این افراد از سوی رئیس جمهور معرفی می‌شدند و مجلس تنها حق انتخاب یکی از وزیران را داشت.

وی با بیان اینکه طولانی شدن روند انتخاب وزیر پیشنهادی به ضرر مملکت بود، گفت: به عنوان نمونه مجلس پس از معرفی چهار نفر از سوی رئیس جمهور برای تصدی سمت وزارت نفت، نمی‌توانست بیش از این کار را طولانی کند؛ چرا که انتخاب وزیر، شش ماه وقت وزارت نفت را گرفت.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری افزود: مجلس در مواقع بروز مسائل اقتصادی نیز حداکثر تلاش خود را با استفاده از قوانین به کار گرفت؛ ضمن اینکه بخش عمده این مشکلات از عدم اجرای درست قوانینی همچون قانون هدفمندی یارانه‌ها سرچشمه می‌گرفتند.

*خلاف نظر رهبری را خلاف شرع می‌دانم

باهنر بیان کرد: برداشت من از نظام، جمهوری و قانون اساسی این است که تفکرات راهبردی مقام معظم رهبری در تمام شئون کشور جاری است.

وی با اشاره به اینکه حکم ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری تنفیذ می‌شود، افزود: مجلس و رئیس جمهور بر اساس اختیارات ولایی عمل می‌کنند و من نیز خلاف نظر ایشان را خلاف نظر شرع می‌دانم.

انتهای پیام/77011/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول