اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی گچساران خبر داد

آغاز فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی از 20 اردیبهشت در گچساران

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران گفت: فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی از 20 اردیبهشت در گاوداری‌های صنعتی و سنتی این شهرستان آغاز و اجرایی می‌شود.

آغاز فاز جدید واکسیناسیون تب برفکی از 20 اردیبهشت در گچساران

حمیدرضا گوهرگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تب برفکی از 20 اردیبهشت در گاوداری‌های صنعتی و سنتی گچساران و توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی گچساران آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت واکسیناسیون دام‌ها و با بیان این‌که این طرح واکسیناسیون تب برفکی با اولویت گاوداری‌های صنعتی اجرایی می‌شود، ابراز داشت: با توجه به بافت سنتی تعدادی از گاوداری‌ها در گچساران، متخصصان دامپزشکی برای انجام واکسیناسیون به دامداری‌ها مراجعه می‌کنند، تا دامی بدون واکسن نماند.

دام‌های عشایری علیه بیماری آبله و شاربن واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران یادآور شد: علاوه بر واکسیناسیون تب برفکی همه واکسیناسیون‌های مورد نیاز دام‌ها مانند شاربن، آبله، شاربن علامتی، بروسلوز یا تب مالت و هاری مطابق با جدول تعیین شده صورت گرفته است.

گوهرگانی با اشاره به اهمیت واکسینه شدن دام‌ها علیه بیماری تب برفکی خاطرنشان کرد: تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی بوده که موجب بیمار شدن حیوانات زوج‌سم از جمله گاو اهلی و اعضای خانواده گاوسانان می‌شود.

وی این بیماری را یک بیماری بسیار واگیردار معرفی و قطرات آیروسل دفع شده از حیوان آلوده، تماس با تجهیزات دامداری، غذا، وسایل نقلیه، البسه آلوده و حیوانات شکارچی اهلی و وحشی را از جمله عوامل مؤثر در گسترش این بیماری عنوان کرد.

گوهرگانی تلفات بالای دام، کاهش میزان شیردهی و تولید گوشت و هزینه‌های درمانی را از جمله خسارات بیماری تب برفکی به دامداران دانست.

رئیس شبکه دامپزشکی گچساران با اشاره به واکسیناسیون تمامی دام‌های عشایری این شهرستان بیان داشت: واکسیناسیون این‌ دام‌های عشایری با همکاری گروه‌های کارشناسی شبکه دامپزشکی صورت گرفته است.

گوهرگانی ادامه داد: در این طرح افزون بر افزون بر 300 هزار رأس دام عشایر و دام روستاهای این شهرستان علیه بیماری آبله و شاربن واکسینه شدند.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول