اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موفاز: حملات اسرائیل برای خودداری از قدرت گرفتن حزب الله و پیامی به دشمنان‌ تل‌آویو است

در حالی که اسرائیل هنوز رسماً حمله به سوریه را تأیید نکرده است وزیر جنگ پیشین اسرائیل گفت که این حملات برای خودداری از قدرت گرفتن حزب الله صورت می‌گیرد.

موفاز: حملات اسرائیل برای خودداری از قدرت گرفتن حزب الله و پیامی به دشمنان‌ تل‌آویو است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الحیات»، «شاؤول موفاز» وزیر جنگ پیشین اسرائیل گفت که حملات موشکی تل‌آویو به سوریه برای خودداری از قدرت گرفتن حزب الله صورت می‌گیرد.

موفاز در گفت‌وگو با رادیوی سراسری اسرائیل افزود: در حالی که سوریه از درون چندپاره می‌شود حزب الله به دنبال این است که قدرت خود را افزایش دهد و حملات نظامی اسرائیل برای جلوگیری از تجهیز حزب الله و پاسخی به ایران و دیگر دشمنان اسرائیل است.

این در حالی است که «الکس فیشمن» کارشناس نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در واکنش به این حملات گفت: حمله به سوریه نه تنها تهدیدی علیه این کشور به حساب نمی‌آید بلکه احتمال ایجاد جنگ منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر نیز «تسفی بارئیل» کارشناس امور کشورهای عربی در روزنامه «هاآرتص» گفت: حملات اسرائیل در سوریه نشان می‌دهد که میان تل‌آویو و معارضان مسلح در این کشور منافع مشترکی وجود دارد و ممکن است اسرائیل حملات خود را برای ایجاد سپر دفاعی برای معارضان مسلح افزایش دهد.

بارئیل افزود: این راه‌‌حل ممکن است مورد پسند آمریکا، کشورهای غربی و ترکیه واقع شود که آماده دخالت نظامی مستقیم در سوریه نیستند و به این ترتیب حکومت سوریه و معارضان مانند لبنان به حضور جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان سوریه عادت کنند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اعلام اینکه حمله اسرائیل به سوریه را تأیید نمی‌کند، گفت که تل‌آویو حق دفاع از خود در مقابل حزب‌الله و همچنین مقابله با انتقال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله را دارد.

یک رشته انفجارها صبح امروز در دمشق پایتخت سوریه روی داد که شدیدترین آن به گفته اهالی منطقه پشت منطقه «جبل قاسیون» به وقوع پیوست. به گزارش رسانه های سوریه ، یک مرکز تحقیقات علمی سوریه در این حمله مورد هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول