اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن خبر داد

راه‌اندازی 17 مرکز ترویجی تولید مرغ بومی در رزن

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن گفت: راه‌اندازی 17 مرکز ترویجی تولید مرغ بومی در شهرستان رزن از جمله برنامه‌های پیش رو در سال جاری است.

راه‌اندازی 17 مرکز ترویجی تولید مرغ بومی در رزن

جواد مرشدی‌زعیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌ها و اهداف بسیج سازندگی اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از اساسی‌ترین اهداف بسیج سازندگی محسوب می‌شود.

وی افزود:‌ بسیج سازندگی شهرستان رزن برنامه‌های قابل ملاحظه‌ای را در راستای محرومیت‌زدایی اجرا کرده که رضایت‌بخش بوده و نتایج خوب و تأثیرگذاری در بر داشته است.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن برگزاری اردوهای جهادی را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی خواند و تصریح کرد: در این زمینه با سازماندهی و هماهنگی دانشجویان به محروم‌ترین روستاها در شهرستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی ادامه داد:‌ برای ارائه خدمات‌رسانی بهتر به محرومان با شناسایی روستاهای محروم در اواخر اسفند ماه سال گذشته و نوروز امسال نیز اقداماتی در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان رزن صورت گرفت.

مرشدی یادآور شد: اعزام پزشکان متخصص به روستاهای محروم از جمله برنامه‌های ما بوده که در این زمینه با اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم بیش از 300 نفر ویزیت شدند و داروها به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده طی نوروز امسال عنوان کرد:‌ دیوارکشی مدرسه به طول 200 متر، تعمیر و مرمت خانه محرومان و ساخت سه مورد حمام برای افراد نیازمند، از برنامه‌های اردوهای جهادی بوده است.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن بیان داشت: طی نوروز 92 بیش از 600 نفرروز از خدمات اردوهای جهادی در زمینه کلاس‌های آموزشی، آشپزی، روانشناسی، مشاوره خانواده، اخلاق در خانواده، شعر و نقاشی برای بچه‌های روستایی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته بسیج سازندگی شهرستان رزن در زمینه اردوهای دانش‌آموزی اظهار داشت:‌ در زمینه اردوهای 10 روزه دانش‌آموزی، یک هزار و 100 نفراردو برنامه اجرا شد.

مرشدی با اشاره به برگزاری 20 نفراردو در رابطه با اردوهای طلاب و فرهنگیان اضافه کرد:‌ در رابطه با اردوهای یک روزه صالحین نیز 3 هزار و 500 نفرروز اردو در سطح شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به روستاهای محروم از دیگر برنامه‌های اصلی ما در سال گذشته بود، افزود:‌ در این زمینه 12 تیم به روستاهای محروم اعزام شدند.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن ابراز داشت:‌ یک هزار و 200 نفر طی سال گذشته به صورت رایگان ویزیت شدند و داروی رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

 * هزینه 200 میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی در رزن

به گفته وی در راستای اجرای محرومیت‌زدایی در روستاها طی سال گذشته حدود 200 میلیون تومان برای تعمیر مساجد نیمه‌کاره و ساخت خانه‌های عالم از اعتبارات بسیج سازندگی هزینه شده است.

مرشدی با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، خدماتی، علمی و بهداشتی در روستاهای محروم گفت: برنامه‌های مختلفی نیز برای امسال در نظر گرفته‌ایم که با جدیت پیگیری می‌شوند.

وی تأکید کرد: مقرر شده بیشتر فعالیت‌های ما در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و برای اجرای این مهم برنامه‌هایی در زمینه اشتغالزایی پیش‌بینی شده است.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی و اقتصادی» افزود:‌ با جذب اعتبارات مورد نیاز و قرار دادن وام در اختیار متقاضیان می‌توانیم به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده و در راستای شعار سال گام برداریم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کارگاه‌های ورمی کمپوست، ایجاد مراکز ترویجی مرغ بومی، ایجاد حوضچه‌های بتنی برای پرورش ماهی و راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای از جمله برنامه‌های ما برای امسال است.

مرشدی با بیان اینکه هدف ما برای امسال حرکت به سمت و سوی اقتصادی است، ابراز داشت: در راستای حمایت از شغل‌های ایجاد شده و تولیدات نیز در نظر داریم یک تعاونی در این زمینه راه‌اندازی کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر افراد متقاضی شناسایی شده‌اند و در حال جذب اعتبارات هستیم که بخشی هم تخصیص یافته است.

مسئول قرارگاه سازندگی سپاه ناحیه رزن گفت: ایجاد و راه‌اندازی 17 مورد یک هزار و 500 قطعه‌ای مرکز ترویجی مرغ بومی در سطح شهرستان از جمله برنامه‌های ما است که در این زمینه متقاضیان نیز ثبت ‌نام کرده‌اند و در حال پیگیری است تا با معرفی به نگار نصر وام خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به طولانی بودن مدت زمان دریافت وام بیان داشت: این امر از مشکلات اساسی متقاضیان به شمار می‌رود چرا که اگر راحت‌تر وام دریافت کنند می‌توانند زودتر کار مد نظر خود را راه‌اندازی کنند.

مرشدی در پایان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق حوزه‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در دستور کار داریم تا همایشی به منظور ارائه مباحث توسط کارشناسان برای متقاضیان برگزار شود.

انتهای پیام/89006/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول