اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

2 واحد صنعتی در گرمی افتتاح می‌شود

فرماندار شهرستان گرمی از افتتاح دو پروژه صنعتی در این شهرستان همزمان با سوم خرداد خبر داد.

2 واحد صنعتی در گرمی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان گرمی اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌های صنعتی زمینه اشتغال برای 80 نفر فراهم می‌آید.

وی از استقرار 17 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و بیان داشت: پنج واحد از این مجموعه به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و فعال است و مابقی نیز در دست اقدام می‌باشد.

این مسئول از اشتغال 300 نفر در شهرک صنعتی و کلنگ‌زنی دو مجموعه جدید در این شهرک خبر داد و خاطرنشان کرد: به میمنت سوم خرداد و حضور رئیس‌ جمهور دو واحد صنعتی نیز در شهرک صنعتی گرمی افتتاح شده و زمینه اشتغال 80 نفر فراهم می‌آید.

علایی رفع بیکاری و دغدغه‌های خانواده‌ها در این زمینه را از اولویت‌های مسئولان شهرستان مرزی گرمی اعلام کرد و افزود: مهمترین ظرفیت در این زمینه توجه به بخش کشاورزی و گردشگری است که می‌تواند براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق به افزایش درآمد مردم کمک کند.

پیشرفت 25 درصدی سد عمارت با گذشت 7 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علایی با یادآوری اینکه در احیای ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامپروری مهار آب‌های سطحی در اولویت جدی است تصریح کرد: این کار در دو حوضه آبریز بالهارود و دره‌رود با احداث سد عمارت و همچنین کلاسر در حال انجام است.

فرماندار گرمی با بیان اینکه از سال 85 عملیات اجرایی سد عمارت آغاز شده اما روند اجرایی آن کند بوده است اضافه کرد: آخرین فرصت مهندسی ما در احیای منابع آبی در منطقه ساخت سد عمارت است که تنها 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: اگر این پروژه به صورت کامل اجرایی شود 22 هزار هکتار اراضی حاصل‌خیز منطقه احیا و یک تحول اساسی در اشتغال افراد جویای کار را شاهد خواهیم بود.

علایی افزود: اخیرا استاندار و مجمع نمایندگان استان اردبیل از این پروژه بازدید کردند که ما درخواست کردیم برای این پروژه ردیف اعتبارات مرزی بگیرند تا عملیات احداث این سد قوت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین سد تازه کندانگوت با 199 میلیون متر مکعب ظرفیت، سدکلاسر با 5 میلیون متر مکعب ظرفیت در حال احداث است و ساخت دو سد دیگر شامل توسانلو و سینه‌سر در دست مطالعه است که تکمیل آنها می‌تواند ظرفیت اشتغال را افزایش دهد.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول