اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز مطرح کرد

تبدیل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ شرقی به قبرستان سوله‌

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با انتقاد از برنامه‌های اقتصادی دولت گفت: شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به قبرستان سوله تبدیل شده است.

تبدیل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ شرقی به قبرستان سوله‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق که ارز مرجع را به ارز مبادلاتی تبدیل کردند قیمت غذا و دارو دو برابر می‌شود و کارگران در این زمینه‌ها 50 درصد قدرت خریدشان را از دست می‌دهند.

وی افزود: اگر در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به فرامین رهبری و سیاستگذاری‌های معظم له که همانا اقتصاد مقاومتی در مورد اشتغال و حمایت از کار، صنعت و تولید که به صورت شفاف تعیین شده بود حداقل 50 درصد از سوی مسئولان عمل می‌شد اکنون این بحران اقتصادی به وجود نمی‌آمد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم شکوفایی اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی برای رفع معضل بیکاری است اظهار داشت: اشتغال یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر کشوری محسوب می‌شود.

کارگران و بازنشستگان مشکلات معیشتی دارند

صادق‌زاده به مشکلات معیشتی کارگران اشاره کرد و گفت: شکاف بین سطح زندگی کارگران و دیگر اقشار جامعه در حال افزایش است و اگر دولت خواهان اقتصادی پویا و رو به بهبود است باید فکری به حال اقشار مولد جامعه و بویژه کارگران نماید.

وی با بیان اینکه 80 درصد از کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و با قراردادهای موقت نمی‌توان از حقوق نیروی کار دفاع کرد افزود: حقوق دریافتی کارگران کفاف یک چهارم هزینه‌های زندگی را هم نمی‌دهد و بازنشستگان نیز با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند.

مصوبه حداقل مزد سال 92 با واقعیات جامعه مطابقت ندارد

صادق‌زاده با اعتراض به مصوبه حداقل مزد سال92 که توسط شورای عالی کار تنظیم شده است گفت: میزان افزایش دستمزد باید با نرخ تورم اعلامی از طرف بانک مرکزی مطابقت داشته باشد.

وی افزود: نرخ تورم اعلام یانک مرکزی 31.5 درصد است در حالی که تنها 25 درصد به حداقل مزد کارگران افزوده شده و این درحالی است که گرانی و بحران اقتصادی بر دوش کارگران سنگینی می‌کند.

تبدیل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به قبرستان سوله‌

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با انتقاد از برنامه‌های اقتصادی دولت اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی به قبرستان سوله تبدیل شده است.

صادق‌زاده گفت: با وجود 55 شهرک صنعتی در استان گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی خودمان‌سازی شده است.

وی دیدار جامعه کارگری با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در گلزار شهدای وادی رحمت و مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌های روزهای اول و دوم هفته کارگر در تبریز بیان کرد.

صادق‌زاده افزود: آیین تجلیل از زنان نمونه و سرپرست کارگر، پرستاران نمونه، دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدای کارگر، تجلیل از کارگران و بازنشستگان و کارگروه های نمونه استانی، گردهمایی تشکل ها و انجمن های صنفی و شوراهای اسلامی کار، نشست تخصصی با محوریت حمایت از قانون کار، جشن بزرگ کارگری در مجتمع پتروشیمی تبریز و برگزاری محفل انس با قرآن از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با تاکید بر اینکه هفته گرامیداشت کارگر در حقیقت فرصتی مغتنم برای تکریم این قشر زحمت کش و بیان مشکلات کارگران است، اعلام کرد: در زمان حاضر جامعه کارگری کشور و استان با مشکلاتی مواجه است که برای رفع آنها همکاری و تعامل نزدیک دولت و مجلس نیاز است.

انتهای پیام/60002‌/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول